20080817

Vardagstorpeden driver in

Det ringer på dörren. Lars, som är trettiotre år gammal och ganska dum i huvudet, öppnar. Utanför står Vardagstorpeden, han är från Estland.

"Jaha?" säger Lars. "Vad gäller det?"
Ivan nickar artigt och tar fram en lapp. "Är det do som aer ... (han kisar) ... Larz Zvenzzon?"
"Javisst. Det är jag. Vad fan vill du? Du gör mig förbannad."
Ivan kisar igen mot lappen. "Voer det do som tvaettade i gaer ... mellen 0800 och 1100?"
"Det kanske jag gjorde, vem fan är du och vad är det frågan om? Nu är jag riktigt arg."
Ivan trycker in Lars i lägenheten, slänger igen dörren och knockar honom till golvet. Sedan bankar han sönder knäna på Lars, sliter upp garderobsdörren, kastar in Lars i garderoben och möblerar om hans ansikte.

Lars ropar till slut: "Nåd! Nåd!". Ivan slutar.
Han kupar handen runt munnen och tänder en cigg. "Larz, for faen. Du laemnar luddet i torktumlarn, du åker på stryket. Det faettar du vael?"
Lars blöder mest.
"Larz. Grannen haelsar. Okej?"
Sedan går Ivan.

8 kommentarer:

axl 1:09 PM  

Nu förstår ni alla varför jag har egen torktumlare i lägenheten...

Anonymous 4:05 PM  

Jag tycker nästan inte att det där våldsamma är kul. Underhållningsvåld finns ju överallt.

Andy 4:44 PM  

Det är egentligen inget underhållande med den här scenen alls, om man tänker på det.

Anonymous 8:14 PM  

Den är lite läskig, också för att det är ungefär sådär t funkar i en del länder, och kanske kan bli så här också. Kanske inte just när det gäller tvättstugor, men annat.

Karolina 10:49 PM  

Jag vill ha Ivans nummer!

Anonymous 11:06 PM  

jag har redan tillverkat ett panic room ^_^ just in case :P

Anonymous 11:06 PM  

jag har redan tillverkat ett panic room ^_^ just in case :P

Anonymous 12:22 AM  

jag kommer att drömma mardrömmar..

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP