20080816

Vardagstorpeden

Vi kan inte alla vara vigilantes när det behövs. Många vågar inte, många vill inte, många orkar inte. Men vi vill förstås ändå kunna slå folk på käften när de så uppenbart förtjänar det, och för den sakens skull så finns nu vardagstorpeden.

Vardagstorpeden funkar som en vanlig torped i alla avseenden utom ett: Han tar bara vardagsuppdrag. Vill du ha 250,000 pengar indrivna eller tio bilar sönderslagna, då ringer du inte honom. Han tar inte dessa uppdrag. Han har bättre saker för sig. Det behövs någon som driver in alla dessa tjugor och femtiolappar, som knäcker ben på folk som ställer in utan att meddela i förväg, som bankar in näsan på de som inte lämnar tillbaka filmen de lånat för länge sedan.

Någon slags jävla ordning får det faktiskt vara.

8 kommentarer:

Anonymous 11:28 AM  

du pratar om en bättre värld, en bättre värld indeed ;)

axl 11:47 AM  

Fan, jag har en polare som är jäkligt svår å få ut på lyxlunch emellanåt. Kan du inte ta å knäcka några väl valda på honom?

Anonymous 4:30 PM  

Låt dem lida innan de dör. Ondska äger. Ondska är normalt.

Andy 7:02 PM  

Mary, säg inte det. Kanske finns det en vardagstorped i en lägenhet nära dig.

Anonymous 7:20 PM  

*ryser*...den där lappen till mig i tvättstugan sist jag tvättade "tvätta över tiden en gång till och dö"...

Anonymous 8:10 PM  

En sjuttiårig tant i mitt hus blev kallad hora för att hon inte tog ut luddet ur torktumlaren.

Anonymous 10:15 PM  

hahahahaha

Anonymous 10:24 PM  

Ja, det värsta var att jag tänkte ett tag att hon kanske.... blev smickrad.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP