20081025

Domare i speltävling

Kolla här, hörni. Jag är domare i en skön speltävling. Jag har redan spelat alla bidrag och nu ska jag spela dem igen, och så en gång till då, för att kunna ge dem en väl avvägd bedömning.

En sak som är värd att nämna i sammanhanget, är att jag är genomkorrupt. Jag är den moraliska föruttnelsen personifierad. Sodom och Gomorra är som Sörgården jämfört med min boning.

Jag är så korrupt att man till slut blev tvungen att muta mig för att göra en rättvis bedömning, vilket ledde till att de föregående mutor jag fått för att se åt ett annat håll och bara ljuga hela tiden, slogs ut.

Jag har med andra ord gått runt hela korruptionscirkeln och är så genomusel, att jag faktiskt har hamnat på ruta ett och därmed agerar som om jag vore ett helgon.

Det hela är mycket förvirrande.

3 kommentarer:

Marcus 10:37 PM  

Det står att du vill ha bättre manus i spel (fritt översatt i alla fall), vad tycker du om Max Payne om du spelat det?

Andy 8:38 AM  

Inte utan charm. Men vi minns det för att det var först med att göra bullet time-grejen bra, inte för storyn.

Marcus 12:24 PM  

Både och. Bullet time lyckades de verkligen med, men noir-känslan över spelet var inte att leka med heller. Det är ett av de spel jag återkommer till om och om igen, så det är tveksamt om filmatiseringen kommer nå upp till mina förväntningar.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP