20081001

Ny tellenalle

Nu är jag i Barcelona.

Ska detta hindra mig från att ge er den dagliga dosen av bloggen?

Icke då.

Faktum är att precis innan resan, så fick jag köplust för en ny mobiltelefon. En riktigt fin en, snygg som tusan, med läckert tema. Men jag hade hört att kvallen var så där, så jag frågade expediten: "Jag har en Sony Ericson K810. Jag hatar den. Jag vill nu köpa en Sony Ericossn s500i."
"Jaha? Men den är ju mycket sämre?"
"Javisst. Det stämmer med vad jag har hört. Knapparna spricker tydligen på tellen. Stämmer det?"
"Ja det stämmer. Knapparna spricker. Nästan garanterat."
"Okej. Det låter ju inget bra."
"Nej det är inte så bra."
"Och hur är kameran?"
"Den är inget vidare. Den är bra mycket sämre än den du har nu."
"Gott. Antennen och så? Täckningen?"
"Tja, det är ju en 2G-telefon. Så den är ganska dålig. Du är ju rökt uppe i Norrland, till exempel. Din andra telefon, som du ju hatar då, har 3G. Så den är överlägsen."
"Härligt. Och hur är det med internminne?"
"Skojar du? Din nya telefon kan inte ens stava till begreppet. Den är tom som huvudet på en politiker."
"Underbart att höra. Och batteriluckan?"
"Ka-ta-stro-FAL. Omöjlig att få upp, krånglig som fan, går gärna sönder. Många kunder kommer in med telefonen bara efter några minuter, de har misslyckats med luckan och gjort sönder den direkt."
"Ljuvligt. Jag tar den."
"Men vad fan. Jag kan inte gå med på det här. I egenskap som säljare så måste jag gå ut med att du är dum i huvudet som köper den här telefonen, oavsett om du hatar din gamla."
"Ah, låt mig se nu: Vilken telefon är snyggast?"
"Tja ... ja ... det klart ..."
"Just det. Ge hit den nya tellen, och så pratar vi aldrig mer om detta igen."

(fast detta hände innan jag drog till Barcelona)

4 kommentarer:

Arcade Berg 11:34 AM  

Hahaha! That's funny (and scary) 'cause it's true!

Rakso 4:30 PM  

"Sony Ericsson" med två olika stavningar varav ingen rätt. Hade du bråttom? ;)

Andy 4:41 PM  

Haha, ja det hade jag faktiskt. Där ser man. :)

Anonymous 10:08 PM  

... coolare att säga att du inte e´sponsrad, därav felstavning:)

gött mos jag gillar dig oavsett

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP