20081003

Sombreromannen hinner ifatt

Jag är nu hemma från Barcelona, trygg och säker i min lägenhet i Sannegårdshamnen.

Trodde jag, ja. För nu ringer det på dörren och när jag öppnar så står mannen med jättesombreron där utanför. Han vaggar sävligt men ser bestämd ut.
Jag tänker: Om mina synder har hunnit ifatt mig, så får jag stå mitt kast. Så jag öppnar dörren. Hans mörka ögon smalnar, Clint Eastwood-style. Han sveper med armen under sin poncho. Han öppnar munnen.
"Halloj Andy."
Öh ... jaha?
"Hur var läget då? Hit med våfflan, gosse, så skakar vi på den."
SOMBREROMANNEN PRATAR PILSNERSVENSKA, ÅKE SÖDERBLOM-STYLE! HUR GICK DET HÄR TILL?

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER 9:04 AM  

åh nej! Sombreromannen! Jag brukar bli skitfull när han dyker upp. Du?

Andy 9:22 AM  

Ja det går alltid åt skogen varje gång han dyker upp. Den här gången kommer inte bli något undantag.

Anonymous 4:06 PM  

Bien, bien, la época para el revenage está aquí. El hombre del sombrero está aquí frecuentarle. usted puede funcionar, pero en vano el hombre del sombrero le encontrará.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP