20081123

Kejsar Andy

Jag blir så djävla förbannad. Varje gång jag går in på hitta.se för att kolla om de ändrat mina uppgifter sedan jag flyttade, så är de fortfarande fel. Så tröttsamt. Jag försöker korrigera än en gång.

"Hejsan, det var Andy här."
"Jaha?"
"Ja och där har vi genast problemet ja ..."
"Ursäkta?"
"Precis."
"Nu förstår jag nog inte."
"Nej. Du förstår inte. Låt mig förklara. Jag heter Andreas Roman."
"Ja?"
"Det låter inte alls bekant?"
"Nej?"
"Nej det gör inte det nej. Okej. Du kanske är dum i huvudet, vad vet jag. Hur som helst. Jag går in på hitta.se, jag slår på mig själv. Jag får upp mitt namn. Men det är inte komplett."
"Nähä? Vad heter du då?"
"Nu är det väldigt tydligt att du inte fattar vad jag säger till dig."
"Men ..."
"Låt mig diktera för dig, min klenbegåvade dreggelvän vars mungipor svämmar över: "Kung Andreas Roman den Förste." Alternativt: "Kejsar Andy." Det funkar också. Okej?"
"Va?"
"Förstår vi varandra?"
"Men det fattar du väl att jag inte kan skriva Kung Andreas Roman."
"Den förste."
"Va?"
"Kung Andreas Roman den Förste."
"Men lägg av nu. Jag skriver inte det, så är det bara."
"Nähä."
"Nä."
"Men Kejsar Andy då?"
"Nej."
"Nähä."
"Var det allt eller?"
"Baja ner dig då."

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP