20081106

Ridhjälm på jobbet

På jobbet.

I tid till möte med Feta Spelförlaget? Check.

Senaste verren av spelet riggad och klar? Check.

Argumenten klara för alla redigeringar vi måste göra? Check.

Ridhjälm på, nu pimpad med fireflames? Check.

Storpamparna kliver in i mötesrummet. Jag väntar med spelkontrollen i hand, ridhjälmen lite bakåtvriden, gangsta style.
"What the fuck is that thing on your head, Andreas?" säger storbusen från Feta Spelförlaget.
"Your ass. Now can we get started?"
Alla nickar och sätter sig ner. De vet bättre än att bråka med en kille som prioriterar sin skalles säkerhet framför allt.

(ryggdunk till Alwilda för pimpfärgen)

5 kommentarer:

Anonymous 7:45 PM  

jag och min sambo har hjälmar som matchar!

livet känns så mycket bättre nu när jag inte behöver vara rädd.

funderar på om man kanske kan kombinera säkerhet med makt. En hjälm, så fruktansvärd, att alla som ser den ryggar tillbaka av skräck och beundran.

det är bara en tanke...

Anonymous 8:33 PM  

Darth Vader säger jag bara... Skyddar skallen samtidigt som han inbringar respekt.

That's the helmet of my choice.

Anonymous 10:55 PM  

Ja, Andy, jag tycker nog själv att jag är stråt vassare än Blondin-Bella när det kommer till moderåd. Varsågod.

moe: Jag är helt med dig, och har därför idag uppgraderat mitt säkerhetstänk ett snäpp till den här godingen:

http://spqr.se/pictures/products/helmets/med_h26_2.jpg

Anonymous 10:57 PM  

Noooooo, länken funkade inte.

Så ni får själva föreställa er en asgrym vikingahjälm med en stor spik mitt på huvudet att spetsa fiender med.

Andy 11:34 PM  

För vad det nu är värt, så funkade den för mig. Jag såg hjälmen. Och den var SPEKTAKULÄR.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP