20081227

Steve Söderbelte firar jul

Steve Söderbälte, stor chef på stort spelföretag, brukar fira jul med sin bror och familj. Denna jul har han med sig klappar till broderns barn, som gillar tevespel.

"Hallå ungar!" ropar Steve när han kommer hem till sin bror. Pojkarna sitter och spelar Little Big Planet på PS3, de har ett skönt flyt.
"Spelar ni Nintendodatan?" frågar Steve och gör pistolen till brorsan. Han har koll med kidsen, liksom.
Ungarna tittar på honom och spelar sedan vidare.
"Vad är det för spel, pojkar?" frågar Steves bror. Steve stönar, slår handen för pannan, blinkar till pojkarna och säger till dem: "Jag tar hand om det här killar." Sedan vänder han sig till brorsan. "Sluta löjla dig nu. Du har ju ingen koll. Jag kan snacka med kidsen, jag kan deras språk, jag jobbar ju med flashdata själv. Stick och fixa julskinkan eller något."
Brorsan lommar iväg och Steve sätter sig bland pojkarna. "Ser skoj ut", säger han om spelet. "Är det SegaSofts nya eller?"
Pojkarna blänger på varandra men spelar vidare.
"Snygg spelgrafik", säger Steve. "Ser ut som minst hundrafemtio pixlar och åttatusen färger. Fina grejer. Jag jobbar på ett spelprogram som är ännu bättre än så, förstås."
Pojkarna säger fortfarande ingenting.
"Oooh", ropar Steve när en av dem nästan stryker med. "Där tappade du nästan bonuslivet. Vet ni vad, killar? Tomten kanske har med sig spel till X-station. Det ni."
Då tittar den ene pojken på Steve och säger: "Du är så jävla töntig onkel Steve. Kan du inte bara dra åt helvete?"
Söderbelte tittar på honom. Sedan reser han sig upp, puffar lite med munnen och kör ner händerna i fickan. "Jaha ja, happ happ, jag går nog och tittar vad er pappa håller på med. Spela ni vidare på skärmdatan, jag kanske kommer senare med en egen kontroll-PC och spelar Cop med er."

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP