20090212

Isoleringen och kvinnan

I min isolering - i min skrivargrotta, om ni vill - så har jag nu besök. Hanna är här och ska sova över en natt. Hon har gjort lunch och vi ska dricka vin.

Men det är svårt för jag kommunicerar mest med grymtanden och gester, och när hon frågar om jag vill ha parmesan på spaghettin så är jag nära att klubba henne i huvudet med min reservoarpenna och släpa henne i håret med lunkande gång, in i min lya bland korrektur och post it-lappar.
Där blir det sedan högläsning caveman style, det vill säga inte alls eftersom jag nu har glömt hur man läser.

2 kommentarer:

Simon 8:17 PM  

Hoppas din cavemanlivsstil inte dödar din skrivförmåga också Andreas, då kommer det bli jobbigt det där med boken och så.

Andy 9:44 PM  

I det här kritiska skedet kan jag inte längre ge några garantier. Det växer hår ur pannvecken på mig nu.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP