20090418

Mörkrädd aus Deutsch!

Nu är Mörkrädd ute på tyska, in Deutschland. Das ist gut. Tyskarna är riktigt sugna och får mig att framstå som inte bara Sveriges, utan över huvud taget vår tids nya spänningsförfattare. Jag är die ScheiBe i Tyskland, helt enkelt.
(da shit, alltså, om någon missade det)

De säger bland annat saker som "Horror har einen neune Namen: Andreas Roman" och "Mit seinem Sensationsroman feierte er in Schweden als neue Stimme der Spannungs- und Horrorliteratur seinen Durchbruch."

Dessvärre kan jag inte tyska och fattar därmed inte ett ord av detta. Men det låter bra.

Så här ser den ut i alla fall:
51VBfBMkepL._SS500_.jpg
Die Tallenbaum

6 kommentarer:

Henriok 3:48 PM  

Gött som fan! Stämningsfullt omslag också!

David 7:07 PM  

Jag förstår inte heller tyska. Var det något om att ta tillbaka Rhenlandet de skrev?

Hans Persson 12:36 AM  

"Horror har einen neune Namen: Andreas Roman" och "Mit seinem Sensationsroman feierte er in Schweden als neue Stimme der Spannungs- und Horrorliteratur seinen Durchbruch."

Min tüska är inget vidare, men i alla fall: "Horror har ett nytt namn: Andreas Roman" och "Med sin sensationsroman firar han i Sverige sitt genombrott som en ny röst inom spännings- och skräcklitteratur."

Anonymous 8:28 AM  

Härligt. För övrigt undrar jag om du vet när den kommer ut som pocket? Blir lite svårt att skicka den inbundna varianten ner till Sydney.

Andy 11:31 AM  

Hans, man får be att få tacka. Det lät som en översättning jag kan förlika mig med.

Fabian - Mörkrädd kommer som pocket i september, strax före Någon i din säng. Så det är inte jättelångt kvar, gosse.

Vill man, kan man köpa boken som MP3-fil eller som nerladdningsbar ljudbok. Enklare att transportera till Sydney, men förstås också dyrare.

Plus att pocketen kommer innehålla utdrag från nästa bok och kanske lite annat gött extramaterial också, så den kan vara värd att vänta på.

moa 12:27 PM  

Aah... du är bajset. Som jag och min syster brukar säga :D

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP