20090501

Frukost på Espressohouse

Espresso house, tidigt som fan. "God morgon fröken", säger jag och lyfter på hatten.
"God morgon", säger hon och niger. "Vad får det lov att vara?"
"En juice och en ostmacka."
Men då drabbas hon av svårmod. "Nej det går inte", säger hon. "Du kan få en juice med en liten kaffe och en ostmacka med skinka."
"Ja men det vill jag ju inte ha."
"Eller så kan du få en ostmacka med kaffe latte och en muffins med chokladbit till."
"Jag vill ha juice och en ostmacka. Vad är problemet?"
"Jag är ledsen, det går bara inte. Men du kan förstås få en te, två bagels och en fralla till det."
"Lyssna nu. Ge mig bara juice och en ostmacka. Så säger vi så."
"Nej. Vi har ingen sådan frukostmeny."
"Jag betalar, kosta vad det kosta vill. Men ge mig bara en juice och en ostmacka."
"Sorry. Vi har Lilla Frukostmenyn, Stora Frukostmenyn, Ohlala Det Är Frukost-menyn, Skoja Inte Om Frukosten-menyn och förstås också Nej Nu Blommar Löken Mitt I Frukosten-menyn."
"Men -"
"Sluta bråka nu annars ringer jag på min chef. Vi har ingen meny som innehåller en juice och en ostfralla. Vill du ha det så får du köpa det på något ölcafé någonstans."

1174757_81500892.jpg
Det är precis den här skiten jag inte vill ha till frukost.

6 kommentarer:

David 8:26 AM  

Pffff... Sådana ställen. Lyd hennes råd och gå till ett ölcafé och ta en liten Westmalle till frukost. Det har du förtjänat.

Andy 9:02 AM  

Ja, har jag inte det? Det tycker jag nog att jag har.

Egghunter 1:45 PM  

Det låter som att beställa på McDonald's. ...Vilket jag dock ej har någon erfarenhet av då jag inte brukar gå ut för att äta sopor så jag skall bara vara tyst, men dumma vart domdära på Espressohouse. Gå aldrig dit så tidigt igen.

Markus 11:13 PM  

Haha, vad är det för påhitt i den djupa tallriken? Små bröd-med-kakaotjafs-på-chips?

Andy 10:41 AM  

Eller hur? Sånt larv. Ge mig en macka och ett glas så ska väl det räcka.

Änglavakten 5:53 PM  

Urk...hur mår du efter detta? Fattades bara en liten tub med kaviar, så hade du nog hamnat i chocktillstånd!

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP