20090502

Frukostsamtal med föreståndaren

Espresso House. Jag vill ha juice och ostfralla. Det finns ingen sådan meny. Kaféts föreståndare har nu blandats in i konflikten. Han har headset och dubbelhaka.

"Vad är situationen?" säger han till tjejen bakom kassan.
"Den här killen vill ha juice och ostfralla", svarar hon.
Föreståndaren vänder sig till mig. "Du kan få muffins med chokladchoko, en halv apelsin och pressade nötter om du vill."
"Tack, jag vill bara ha juice och ostfralla."
"Jag förstår. Låt mig då fresta med varm choklad, två tepåsar inlindade i folie, ett skivat äppleanus och mosade kiwiskal. En riktigt fin meny. Kan det vara något?"
"Jag - vill - ha - ett - glas - juice - och - en - ostfralla."
"Men ... till frukost, människa? Hur tänker du?"
"Ring upp din chef. Jag vill tala med honom."

3 kommentarer:

David 6:19 PM  

Att du fortfarande står kvar där? Otroligt. Jag har inget tålamod med sånt. Jag letade t.ex. efter Nova idag, men hittade den inte på första försöket och lät det därför ligga på is tills vidare. Några hg te blev det dock...

Skinhead Barbiedoll 1:32 PM  

Det ska vara en konst att beställa frukost.

Arshak 6:04 PM  

Äppleanus hahaha =)

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP