20090503

Frukostsamtal med chefen

Lalle är föreståndare på Espresso House i Göteborg och han har nu ringt upp sin chef för att jag bråkar så mycket om mitt glas juice och min fralla. Det ringer. Någon svarar.

"Ja hej, det är Lalle här på Espresso House i Göteborg. Ja, precis. Ja. Du, vi har en idiotjävel här som vill köpa juice och ostfralla till frukost. Ja, precis. Just han, ja. Ja, han är tillbaka. Nej han verkar inte fatta galoppen. Eller hur? Till frukost, ja det sa jag också."
"Du", säger jag. "Jag står här. Jag hör allt du säger."
Han ler och nickar, gör en min att allt är under kontroll och fortsätter prata. "Hur som helst ... hur hanterar vi detta rövhål? Aha, ja. Okej. Gott. Jag förstår. Ah, du menar så. Ja tack, då vet jag." Han lägger på och han ser inte så nöjd ut. Jag känner att triumfens timme är slagen. Äntligen ska jag få mitt glas juice och min fralla. Det var en hård kamp men nu är den över och jag har vunnit.

Sålunda talar han:
"Huvudkontoret låter hälsa att de fått nog av dina pellejönsfasoner och de skulle uppskatta om du tog din ostfralla och stoppade upp den i röven."
"Jaha?"
"Ja, det var väl allt. Om du kunde ta och fara och flyga nu, så skulle det kännas bättre för oss alla."
Tjejen bakom disken räcker ut tungan.

4 kommentarer:

Egghunter 12:17 PM  

Men hur skall du kunna stoppa upp ostfrallan nagonstans om du inte fick nagon?

Andy 9:16 PM  

Ja inte ens detta ger de mig. Så fräckt.

Anonymous 10:20 PM  

Fattar inte vad du försöker säga. Skulle ha ignorerat dig rakt av :)

Andy 10:24 PM  

Så säger du säkert till alla karlar.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP