20090504

Frukostsamtal med hunden

Jag ger mig inte. Jag vill ha en juice och en ostfralla på Espresso house och jag går inte härifrån förrän jag fått det.

"Fröken. Var nu resonlig. Ge mig en juice och en ostfralla. Jag lovar, jag betalar. Det kan kosta 500, jag betalar ändå."
Hon kröker på mungipan och pekar på något bakom mig. Försent märker jag den väldiga skugga som tornar upp sig, en solariebränd Securitasvakt med en rotwailer som morrar och fradgar. Mellan tänderna hänger slamsor från det flickebarn han ätit till frukost.
"Sitt, Cujo", säger vakten. "Vad är problemet, fröken?"
"Han vill ha juice och en ostfralla", säger hon.
"Och varför duger inte den halvmogna bananfonden och de pubesrostade nötterna, blandat med organiskt skvalte och hackade gurkkärnor?"
"Jo, men jag vill ha min fralla och mitt glas juice. Jag tycker det är så gott."
"Då är det dags för dig att hålla käften", säger vakten och tar fram batongen, ger mig ett njurslag och släpper sedan loss Cujo som börjar tugga på min hälsena samtidigt som han får enorm erektion.

Det blev alltså ingen frukost för mig den här dagen heller.

angry_rottweiler_01.jpg
Var inte rädd. Cujo vill bara hälsa. Kanske även tugga lite.

1 kommentarer:

David 8:56 PM  

"Han är inte farlig. Han vill bara leka. Koppel? Så grymt. Skulle jag aldrig ha på min lilla snuttegull-bub-bub-bub."

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP