20090514

Mikael Persbrandt on the air

Polisen har slungat Mikael Persbrandt genom luften och han är nu på kurs mot Dramaten. Han flyger med sin teaterhalsduk virvlande omkring sig, han hötter med näven åt de förbipasserande fiskmåsarna och vrålar åt dem: "Ja ni kan klaga ni, men vad fan spelar det för roll när allt ni gör är att bajsa och äta? Förbannade borgarsvin, medan sådana som vi försöker hålla gatorna rena från slödder så blir ni bara fetare och fetare. Men när pikéstyrkan kommer, då är ni inte så tuffa längre. Va? Va?"
Varpå den ena måsen säger: "Håll käften nu."
Och den andra säger: "Din morsa då eller."
Och så säger den första måsen igen: "Jag sa till Mikael Persbrandt, inte till dig."
Då säger den andra måsen: "Då ber jag om ursäkt, gosse."

Och sedan blir måsarna de goaste vänner igen, medan Mikael Persbrandt precis missar Dramaten och i stället landar med huvudet före i Jan Guillous jaktväst, där det är varmt och gott men faktiskt även lite svettigt (Jan Guillou luktar inte alltid helt hundra kan jag avslöja, i synnerhet inte när han åker taxi i Göteborg).

3 kommentarer:

Chris 10:43 AM  

Kan vi inte få slippa Jan Guillou och Mikael Persbrandt i den här bloggen? *brrrrrr*

David 11:22 AM  

Jag träffade Carl Bildt en gång. Han luktade rätt illa också, jag kan inflika. Han hade dock ingen jaktväst på sig.

Anonymous 12:56 PM  

ja ta bort honom, han är läbbig.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP