20090513

Persbrandt blir avslöjad

Mikael Persbrandt tror han är polis - som vanligt - men dörren åker upp och Good cop och Bad cop stormar in. "Vi ber om ursäkt", säger de till mig. "Du förtjänar all stryk du har fått, men Mikael Persbrandt förtjänar du inte."
"Det är okej pojkar", säger jag och hostar mera blod. "Jag håller det inte emot er."
"Andy är en hedersknyffel ändå", säger den ene polisen och blir rörd till tårar medan han börjar ge Mikael Persbrandt systematiska njurslag.
"Ja förbanne mig om du inte sa ett sanningens ord där", säger den andra och torkar undan en öm skvätt från ögat, medan kollegan vilar och han delar ut njurslag till Mikael Persbrandt. Som för övrigt bara gapar och skriker och uppvisar enorm otacksamhet.

"Korrumperade jävlar! Ni är köpta av öst! Lås in mig bara, det kommer inte hjälpa! När de får reda på att ni spärrat in en snut, då får ni hela avdelningen på er! Gösta Ekman! Peter Haber! Carl-Gustav Lindstedt! Är det vad ni vill, va? Är det vad ni vill?"
"Håll käft Micke", säger ene polisen och roterar och kastar honom likt en slungboll hela vägen till Dramaten.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP