20090518

Tjyvaringning ertappad!

Det har busringts till mig och nu fnissas det i andra änden luren, de skrattar så de kiknar, det dunkas i ryggar och slås på knäna och jag hör Mankell säga Ja jävlar, Janne, ingen kan leverera som du alltså, vilken tajming, herregud.
"Är det du, Jan Guillou?" säger jag då.
Knäpptyst i luren. Jävla skit, viskar G.W. Sedan, förstulet från JanneG: "Ja, jo."
Hur kom han på oss? viskar Mankell. Fråga hur han kom på oss!
"Ja", säger jag och stryker min haka, "när jag hörde svallet från Mankells enorma kalufs, då visste jag att det var ni."
Jag visste det, morrar G.W., vi har fan sagt åt dig Henning att du ska trimma din man men lyssnar du på oss? Nejdå, du ska ha ditt hårsvall, du ger dig inte. Men jag vill se ut som det lejon jag är, klagar Mankell tillbaka, jag vill vandra över den mörka kontinenten på fyra ben, pälsklädd och stolt -
- och då lägger jag på, jag har verkligen inte tid med sådant här trams.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP