20090615

Frukosten med Navid fortsätter

Navid bjubbar på frukost. Jag har beställt en smoothie. Alla är andlösa. Men det slutar inte där!

"Hördu gosse", säger jag och lutar mig fram mot spolingen bakom kassan. "Nu är det frukostkalas, ser du."
"Jag ... jag förstår."
"Detta ska bli en frukost utan dess like."
"Javisst."
Navid svettas. Jag ser mig om, kisar med blicken och säger: "Ge mig ett glas färsk apelsinjuice! Pressad direkt från frukten! Snåla inte med köttet! Och var inte rädd för att skalrester följer med!"
Hans läppar darrar, han vet inte vad han ska säga, men flickan bredvid rycker in, hämtar upp och säger det enda rätta, det enda självklara: "Ska det vara en stor, mellan eller liten juice?"
Ingen säger något. Man kan höra knappnålen falla. Navid är nära att tala, men han tiger.
Jag svarar:
"En stor juice. Tack."
Navid vinglar till och får greppa efter en stol för att inte falla. Han baddar pannan med en våtservett, så ymnigt rinner svetten. "Herregud", säger han. "Det här kommer bli tidernas frukost. Jag säger bara det, detta kommer bli tidernas frukost."

3 kommentarer:

Egghunter 9:53 PM  

Wow, både smoothie och juice! Det förefaller vara upptakten till en frukost som av denna värld tidigare aldrig skådats.

Andy 9:54 PM  

Man skulle kunna säga att finalen, som anländer på onsdag kväll, är för samtliga läsare helt oväntad.

Egghunter 11:00 PM  

Men man äter ju inte frukost på kvällen! (såvida det inte är då man vaknar) ^^

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP