20090616

Obama talar till frukosten

Och Obama säger, medan folket lyssnar och vinden susar i träden, han vänder sig till alla, han talar starkt men ändå ödmjukt:

"Jag ser här en frukost framför mig. Det är en fin frukost. Och jag frågar er, alla som är här - vad är en frukost för er? Är det bara bröd som ni bryter eller är det något ni delar med en bror, en syster, en vän? Och låt mig säga dig det här, Michelle, att denna smoothie, detta glas juice och denna kopp kaffe, det är min frukost och det är din frukost. Det är vår frukost, den frukost vi formar tillsammans, som vi har förtjänat och som vi ska fortsätta förtjäna, som vi aldrig får ta för givet. Och det är nymalda bönor köpta på daMatteo, och jag känner det när jag rör vid dem med mina egna fingrar. Kanske är de sålda av den mörkhåriga kvinnan med de bruna ögonen. Men juicen, den är pressad från flera apelsiner av ypperlig kvalitet, kanske köpta på Coop eller Ica från morgonleveransen. Och smoothien, Michelle, smoothien - den har den balans mellan frukt och yogurth som behövs för att du ska kunna kalla den en smoothie. Den kunde varit lösare, den kunde varit full av klumpar. Men det är en smoothie gjord med den plikt och det ansvar man kan hoppas bygger detta land, och därför säger jag dig Michelle, att detta är en fin smoothie."

Sedan går han in och köper kaffe och åker därifrån.

1 kommentarer:

Egghunter 8:57 PM  

Allt det här pratet om smoothies gjorde mig sugen på en, så jag hade tänkt att köpa mig en idag, men glömde.

Obabma ville dock uppenbarligen ej ha någon smoothie.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP