20080603

Zoonis utmaning antagen

Pang bom!

Zooni utmanade mig, se kommentarerna i föregående inlägg, och nu jävlar har jag plockat upp handsken. Utmaningen var, citerad från Zoonis sida:
"Ta fram första, bästa och närmsta bok... leta sedan upp sidan 123 och publicera (i din blogg) den sjätte, sjunde och åttonde meningen från den sidan ur boken."

Och då blev det så här:
"Han sökte efter paradiset och hittade Nya världen. Det är fortfarande inte för sent för den att bli paradiset."

Från New York-trilogin, av Paul Auster. Tack också till Zooni för hennes förträffliga val av bok.

5 kommentarer:

Anonymous 8:10 PM  

haha du är skön, plockade upp den bara så där, hde nog inte alla gjort, stort av dig.

Anonymous 10:37 PM  

Tack! Roligt att du hakade på, nu känner jag mig lite stolt att en kändis har kommenterat i min blogg :).
Och inte för att jag vill fjäska eller så, men jag har läst både Vigilante och När änglar dör, och jag tyckte väldigt mycket om båda två, så det var inte alls svårt att köpa Mörkrädd när den landade i bokhandeln :)

Over and out!!
//Zooni

Andy 10:41 PM  

Vad trevligt att höra, det gläder mig. Håll ut, det är bara något år eller så tills nästa kommer. Det är åtminstone vad jag försöker övertala mig själv.

Anonymous 10:52 PM  

Det kanske går bättre att skriva om du låser in dig i en liten stuga ute i skogen ;)

Sara Ödmark 7:40 PM  

Sjätte, sjunde och åttonde meningen? Är inte det där bara två?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP