20070828

Vi har avhandlat det här ämnet förut, alldeles nyligen faktiskt, men det tål att avhandlas igen. Ibland får jag brev från er läsare där ni frågar om jag är som Marcus i Vigilante, om man ska vara rädd för mig, som en brevbärare uttryckte det för inte så länge sedan. Han ringde på och sa ”Är det inte du som har skrivit den där Vigilante?”
”Jo, det stämmer”, sa jag.
”Jag har just läst den, jag tyckte den var skitbra.”
”Tackar.”
”Behöver man vara rädd för dig eller?”
”Nädå.”
”Fan vad gött.”
”Ja.”
(paus)
Så säger jag: ”Fucka inte till posten bara.”
”Hahahhahahahahaha”, skrattar brevbäraren.
Det rycker lite i hans ena öga när han fortsätter uppför trappan till nästa lägenhet.

2 kommentarer:

Anonymous 10:37 PM  

Hahaha...kul sagt av dig! Skulle gärna ha sett hans min på väg vidare uppför trappan...eller ännu hellre läst hans tankar...men så är man ju ingen Henrik Fexeus...(värst vad det var användbart med tre punkter i följd...)

Okej, iom detta inlägg har jag nu sökt mig hit till din blog som du bad mig. Ska kika in här då och då.

Andy 7:43 AM  

Du är hjärtligt välkommen. Alla är välkomna! Hurra!

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP