20080204

Baristastryk
I går klev jag in genom ett av dessa kaffehål i väggen, där personalen är otrevlig men duktig på att göra kaffe, och jag gjorde amatörmisstaget att beställa en kopp kaffe.

Jag borde vetat bättre. Hur tänkte jag? Kliva in på ett kaffehak och BESTÄLLA EN KOPP KAFFE. Som jag sagt tidigare, jag är min egen största idiot.

"Kan jag få en kopp kaffe?" sa jag, oh jag enfaldige.

Baristan stelnar till. Hans ögon smalnar. "Vad i helvete?" Jag inser mitt misstag, men försent! Det blir ett liv utan dess like. Två män kliver fram, greppar mig under armhålorna och kastar mig ut genom dörren med huvudet före. Den är stängd så jag åker genom rutan, glaset yr omkring mig. Sirenerna ljuder, snart sladdar en baristavan runt hörnet och stannar där jag ligger med näsan fast i brunnsgallret. Fem baristor med moccabryggare rusar ut och börjar puckla på mig med ventiländen. "Thabla tedvickave!" ropar dom (de har svårt med r:en och läspar också lite). "Thabla dumma tedvickave! Dumma dumma!"

Sedan släpar de in mig i bilen, kör ut i skogen, kastar mig i en hög med kobajs och säger att där kan jag ligga och tänka över mina dumheter. "Äv du thå dum thå att du bethällev en kopp kaffe på våvt fina kaffethälle, thå fåv du faktiskt skylla dig själv!" Sedan drar de iväg i sin baristavan och lämnar mig där.

Döm om min förvåning när Patrick Olausson sticker upp huvudet ur kobajset och undrar vad jag gör där.

7 kommentarer:

Anonymous 2:09 PM  

små kafeer har av tradition alltid dragit till sig ensamma människor och slödder, skurkar och patrask.
att ägarna gör tusenprocentiga vinster på det hela är ju ett skämt. men står man där hela dagen lång så....är det väl som vilket annat jobb som helst.

Anonymous 2:22 PM  

hahahahahahaha

Anonymous 2:23 PM  

kaffe är krånligt nu för tiden.

axl 3:31 PM  

Jadu, det är inte lätt alla gånger. Men jag lovar att du ska få beställa en helt vanlig kopp kaffe nästa gång du tittar in till mig. Vad jag sen serverar dig, det är en helt annan historia.

Men kobajsen är slut, så den behöver du inte oroa dig för. Det var en kille som heter Tomas som hämtade den häromdagen.

Henriok 7:33 PM  

Du ser vad Vigilate gör.. Du skulle aldrig skrivit den. Nu tar vem som helst lagen i sina egna händer och utmäter ett lämpligt straff enligt den för sammanhanget godtyckligt skrivna Vett&Etikett-boken.

Jag å andra sidan vill ta alla sabla baristor i örat när jag beställer te. Allt de har är f*ckig Earl Grey i påse! Och till det får man ljummet vatten från en kanna som det bryggts kaffe i.. Mmmmmmm gottis!

Anonymous 9:49 PM  

baristorna känns gay,

Anonymous 9:50 PM  

det är det jag säger man ska dricka kaffet svart.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP