20080316

Fotsvetten i finkan

Så nu sitter jag i finkan då och jag delar cell med Sveg, Pravda och Ivan. Sveg är en hårig jävel, han säger: "Jag sitter här för att jag malde ner min advokat i ett köttkvarn."
"Varför malde du ner honom i en köttkvarn?" frågar Pravda.
"För att han bråkade lite."
"Jag förstår."
Jag sitter lite i skymdundan och täljer, medan jag fortsätter lyssna. Ivan säger: "Ja, jag sitter här i finkan för att jag stängde in ett gäng affärsmän i en köttfrys. En sådan med stora krokar från taket."
"Varför gjorde du det?" frågar Sveg.
"För att dom inte ville betala 95% av deras intäkter till min beskyddarverksamhet."
Alla är överens om att detta är upprörande, Ivan får ryggdunk och de säger att han gjorde helt rätt. Man måste ju kunna förvänta sig lite professionalism av sina medarbetare.
Pravda talar: "Jag krossade knäskålorna på ett par kommunala tjänstemän och skalperade dem sedan, innan jag skar öronen av dem."
"Varför?" frågar Ivan och Sveg i kör.
"För att de var skyldiga mig pengar."
"Hur mycket?"
"Ja, ett par hundra kronor var det nog."
Jag täljer vidare. De grymtar uppmuntrande och håller med om att då får man räkna med krossade knäskålar och sådana grejer.
Men så vänder sig Ivan till mig. "Men du då Andy, vad sitter du här för? Du säger ingenting, du bara täljer som den mystiske - och får jag tillägga snygge - främling du är." (de andra muttrar instämmande)
Jag slutar tälja.
"Vill ni verkligen veta?"
"Ja för fan. Annars hade vi inte frågat vet du."
Så jag tar av mig skorna då. Ivan skriker högt och flyger upp i sängen, kryper in mot väggen och börjar gunga med tom blick. Pravda dreglar, roterar skallen som om han blev demonutdriven och mumlar på gammalhebreiska. Sveg kastar sig mot dörren, bankar och slår, "the Horror! the Horror!"

Jag sprattlar lite med tårna och täljer vidare.

11 kommentarer:

Anonymous 12:18 AM  

förstförstförstförstfanvadklockanärmycketförst

Anonymous 12:20 AM  

the horror the horror

apocalypse now?

Anonymous 12:20 AM  

inte bara jag som häckar framför den här bloggen sent på natten.

känns tryggt. :)

axl 1:07 AM  

Inte fan skulle de släppa in karln i finkan med en kniv för å tälja? Ni måste alla inse att det här är påhittat!
Skärpning Andy, du är en skamfläck i samhället.
Jag är besviken. Tbax till Aftonhoran. Där får man sanningen.

axl 1:08 AM  

Men N++ är jävligt najs!

Anonymous 9:56 AM  

hahahah där fick han andy ingen kniv i finkan det hajar ju vem som helst smart axl ahahahahah

Anonymous 9:57 AM  

Där föll trovärdigheten. Fram tills nu har jag trott på allt på den här bloggen men nu blev jag besviken.

Såvida inte han hade kniven gömd i röven?

Anonymous 11:30 AM  

Känns nästan lite som ett universum. Korvar, baristor, och nu är han i finkan.

Anonymous 11:30 AM  

Kan vi inte göra en grej av att rösta fram vad som ska hända? Va? Om vi pushar hårt så kanske Andreas plockar upp det och skriver något av det?

Anonymous 12:00 PM  

I så fall vill jag se honom tappa en tvål.

Anonymous 12:28 PM  

hihi tappa en tvål i duschen i finkan. Aj aj.
Förmodligen kan detta bli en ny smarrig blogserie.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP