20080325

Snoppar på bilen

När jag och Hanna är ute och går i vinternatten, så brukar jag rita snoppar i snön på bilars vindrutor. Stora, små, krokiga, raka, långa och korta.
För det mesta så ser inte Hanna detta, och ibland så gör jag en grej av det så att hon ska komma på mig och därmed tänka att det minsann inte ritas några snoppar utan att hon inte har koll.

Detta är mycket barnsligt. Och fruktansvärt roligt. Jag föreställer mig hur ägaren till snoppbilen kommer med nyckel i hand på morgonen, ser hur hans bil har skändats och utbrister: "För böfvelen? Det är ett organ på min bil! Ritva! Ritva! Ring länsman! Så här får det inte gå till!"

Sedan åker han genom stan och alla skrattar åt snoppen på hans bil. Tills de upptäcker att de har en likadan på sina bilar, och plötsligt har varenda liten Saab eller Volvo eller BMW snoppar överallt, som små modemönster som man måste ha om man inte ska betraktas som ute.

15 kommentarer:

Anonymous 10:11 AM  

Sådär tänker jag också.

Anonymous 12:40 PM  

Snippor då?

Anonymous 2:14 PM  

moget roman. moget.
/linda skugge

Anonymous 2:15 PM  

jag tycker för övrigt att snippa är ett för maskulint ord för det kvinnliga könsorganet. istället borde man döpa om det manliga könsorganet efter det kvinnliga. fnopp? fopp? foppa?
omröstningen sker på min blogg!
/linda skugge

Anonymous 3:53 PM  

här borde bajsmannen göra come back, det vore perfekt för honom att skoja lite om bajset nu när vi hamnat i de nedre regionerna igen.

Anonymous 4:11 PM  

det värmer i mitt hjärta att du tror att jag inte ser vad du gör för saker Andreas, men du glömmer att jag faktsikt är lärare, dvs. har ögon i nacken...
Men har du aldrig tänkt på att på en del bilar har ngn annan varit före och ritat i snön? Då ser jag att du stannar upp lite med en fundersam min, jag kan avslöja att det är jag som är snabbare än min egen skugga och är där före.

Anonymous 4:22 PM  

haha där fick han, snöboll mitt i ansiktet kan man säga.

Anonymous 5:05 PM  

Ett snoppgalleri, hur kan detta vara fel? Det kan det inte.

Anonymous 5:06 PM  

Haha Hanna, ett noll. Andreas ligger efter.

Anonymous 6:47 PM  

Gå ett steg längre. Olla låset! /Carin

Anonymous 8:04 PM  

känns som att hanna hittade på det där för att ge igen, känns ändå som att andreas låg före och därmed vann. jag tycker det är rolit att hanna dyker upp här, det blir som en karaktär i den här bloggvärlden, har aldrig läst något liknande, när ska alla upptäcka hur mycket mer den här blogen är än bara bra?

Anonymous 8:07 PM  

har inte folk det då? tycker det kryllar av läsare här.

Anonymous 10:36 PM  

psst...
Anna tala inte om det för ngn.
Men jag vann, jag gör oftast det.

Anonymous 4:16 PM  

hahaha! underbart. att rita snoppar i tid och otid är ett av vardagens allra största nöjen, det har jag alltid tyckt.

Anonymous 3:01 PM  

Ännu en snoppinvasion. Emellanåt får jag känslan av att de går i vågor, lite som det där med lemmelår. Rätt vad det är kör alla runt med kukbilar på stan. Nästa gång vet jag i alla fall vem som varit framme, det är alltid något!
/Någon som läste "Dräparen" på den gamla goda tiden, men inte orkade mer än så.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP