20080508

Tystnaden är bruten, Mörkrädd är på väg

Hej hej.

Nu bryter jag tystnaden. Nu är jag tillbaka, i samma form som förut. Kaparna är fångade och nergrävda i ett svart hål, mitt bredband är inte installerat men grannen har inte låst sitt än så jag chansar på att jag kan snålsurfa på det tills jag får mitt egna. Han ska få sig en flaska vin när det här är över, så sant som mitt namn är Trond.

Följande har hänt: På måndag släpps Mörkrädd. I hårdpärm och som ljudbok. Förhandsintresset är stort och det är fantastiskt.

Mörkrädd är den första delen i en trilogi som går under namnet Den svarta trilogin. De tre delarna är fristående, men karaktärer och platser återkommer. Temat är urskräck. Saker som har skrämt oss sedan vi käkade nötter och bodde i grottor, saker som skrämmer oss i dag trots våra bostadsrättfasader och iPodsköldar. Slå av strömmen och stäng ner Ica i tre dagar, så fattar ni snart vad jag menar.

Tanken är att släppa en del om året. Jag är redan på god väg in i del två, som handlar om en kvinna som inte är det minsta rädd för mörker men väl mycket rädd för något annat. Något större, kan man säga.

Det finns en synops på del tre. Den kommer nog bli läbbigast. Hårdast, om man säger så. Ett tag övervägde jag att flytta ordningen och göra den till två i stället, men så blev det inte. Jag sparar det värsta till sist, helt enkelt.

På måndag går den nya sajten live till Mörkrädd. Det blir effekter, läsning och - förstås - ett stort otäckt öga.

8 kommentarer:

Anonymous 9:02 AM  

länge sedan jag längtade så mycket efter en bok

Anonymous 9:02 AM  

BRING IT OOON BABY!

Anonymous 9:03 AM  

seriöst, jag ska köpa både ljudboken och hårdpärm, jag vill ha extramaterialet, har inte hört om en ljudbok med så fett extramaterial

kan man köpa andreas också som extramaterial, jag vill ha honom i en garderob och ta fram honom nmär jag vill

Anonymous 9:04 AM  

bambambam rss hit me blir det tio nyta inlägg om dan nu då eller eftersom du svikit oss ett tag och löljat dig med flytt och sådant jag godtar inte det som skäl det gör jag inte.

Anonymous 9:32 AM  

Redan bokat kompis. Två stycken, faktiskt. En till mig, en till syrran. Vi ska läsa tävling se vem som läser ut först.

Anonymous 9:32 AM  

blire signering och grejer i stockholm eller?

Anonymous 10:03 AM  

fanimejpåtiden

Anonymous 11:46 AM  

äntligen

som fylking brukar säga

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP