20080613

Fredag

Nu lämnar jag Susanne Möller, vi har haft fantastiskt trevligt tillsammans. Och vi har kläckt en idé som kanske blir stort, som ni inte kommer att missa, det kommer liksom landa rakt framför er. Så småningom.

Jag drar nu vidare till något speciellt, till Hans Persson som är bloggen Du är vad du läser.

Hans var den förste som plockade upp och recenserade en bok av mig. Jag vill mena att han är den litteraturkritiker som kan och förstår mina grejer bättre än någon annan. Hans har inte alltid varit den som gett mig bäst betyg (även om han är nog så generös för det mesta), men han har aldrig missat poängen. Vilket gör varje recension värdefull, oavsett omdömet.

För tio år sedan gjorde Hans en intervju med mig. Nu är det dags igen.

Följ med mig till honom nu.

3 kommentarer:

Anonymous 11:07 AM  

Jävligt bra intervjuv! Var intervjuen för tio år sedan som fick upp mitt Andreas Roman intresse, så det var riktigt kul med en uppföljare. Good work!

Andy 2:52 PM  

Cirkeln sluts på fler sätt en ett, kan man säga då.

Anonymous 5:54 PM  

Hur sjukt och lite obehagligt det än låter så stämmer det faktiskt. Cirkeln sluts. Fast inte helt. Den utvidgas faktiskt. Men det är oerhört intressant att ta fasta på utvecklingsgraden. Du är inte riktigt likadan som du var då, men man ser ju absolut spår av personen. Har faktiskt intervjuen sparad i ett word-dokument fortfarande, nu när jag letade lite. Har följt med på tre olika hårddiskar. Det du. Så skriv en riktigt intressant bok nu, så man får lite mer luckor, tills nästa intervjuv om tio år.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP