20080611

Onsdag

Nu lämnar jag Lina Forss blogg, något motvilligt. Det var fart på er i går, kommentarerna flög åt vänster och höger och vi har bara skrapat på vad som är Chick Fatale.

Men i dag är jag ändå i fantastiskt nytt sällskap! Bokhororna har bjudit in mig på picknick, men jag har träffat dem i verkligheten och de kommer lura mig på något sätt, det slutar alltid med att de vinner. Strax efter nio i dag drar kalaset igång.

Och i dag blir det följetong. Inläggen är fler än ett, färre än tio, de kommer i en stadig ström under dagen. Det sista kommer med skymningen och det kräver ert deltagande. Ses där.

8 kommentarer:

Anonymous 8:19 AM  

...spännande

Alex 2:44 PM  

Kolla, jag hittade en blogg... här sitter man och letar böcker som verkar lika bra som När änglar dör, och så trillar man in på författarens blogg.:) Kanske han kan rekommendera mig en bra bok att läsa nu när sommmaren äntligen är här?

Andy 2:50 PM  

Ja, du vet, jag skäms inte för mig, jag rekommenderar helt ogenerat min senaste: Mörkrädd. Egen sajt och allt har boken:
www.morkradd.se
En riktig rysare om panikrädsla för mörker.

Vill du hellre ha pocket, så kan du prova Vigilante. Lite hårdare, lite blodigare. Lite mer Fight Club / American Psycho.

Men söker du grejer som liknar just När änglar dör, blir det knivigare. Jag skrev den delvis för att jag saknade sådana böcker själv. Men ett alternativ är the Sandman, av Neil Gaiman. En serie, visserligen, men vilken serie sedan. Ohlala.

Alex 3:27 PM  

Ah, ja men jag är ju för guds skull redan mörkrädd som det är. No way att jag läser den, hur söt du än är. Vigilante är on my to-do-list, jag får den imorgon av en kompis (som kommer bli såååå avundsjuk över att jag hittade din blogg innan hon). Hon antydde att slutet var lite... oupplöst, så jag kanske återkommer och kinkar på dig om några dagar. :P

Andy 3:53 PM  

Man kan säga att slutet är öppet för diskussion, lite beroende på vad man vill få ut av slutet. Jag tycker att -

ja hallå, det kan jag ju inte säga. Det vore ju att avslöja slutet.

Alex 4:01 PM  

I'll be back när jag har läst slutet...

Anonymous 6:01 PM  

Nu ska jag inte spoila eller kritisera, men om jag får säga min mening tyckte jag slutet på Vigilante var lite tamt, inte riktigt samma kvalitet som resten av boken, men inte helt otillfredsställande heller...

Anonymous 6:13 PM  

och den där frukosten då, när får vi höra om den?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP