20080606

På måndag blir det bloggturné

På måndag åker jag på bloggturné. Det kommer att bli fantastiskt roligt. Jag gästar sju bloggar, en om dagen, under en vecka. Alla verkar glada att få besök och jag är väldigt glad att få komma och hälsa på. Vi kommer att ha så trevligt, så trevligt, och här är programmet.

Måndag
Gäst hos Navid Modiri, där vi talar om bonsaiträd, katter och vad det har med skrivandet att göra egentligen.

Tisdag
Gäst hos Lina Forss på Tara, där vi fortsätter vår jakt efter en Chick Fatale, denna sammetsdödliga definition på vad vi tänker blir en ny genre.

Onsdag
Gäst hos Bokhora, där jag bjuds på picknick medan mörkret sänker sig över skogen.

Torsdag
Gäst hos Susanne Möller på DN, där vi talar om spel och manus och hur det ska höra ihop för att kunna höra ihop.

Fredag
Gäst hos Hans Persson, Du är vad du läser, där vi talar om mitt skrivande från de tidiga trevande stegen tills i dag. Hans var den absolut förste som recenserade mig någonsin!

Lördag
Gäst hos Mats Strandberg, där vi avverkar Buffys relevans för finkulturen, vad Mats hade gjort med Hank Moody om han fick och huruvida Watchmen kommer floppa eller inte.

Söndag
Final hos Rebecca, Populärkulturjunkien, där vi talar om Gossip Girl och gör det (fruktade) iPod-testet.

10 kommentarer:

Anonymous 10:20 PM  

vilken fånigt bra idé, det blir en högtidsvecka för en trogen läsare.

Anonymous 12:29 PM  

åh, underbart! vad roligt!

Jag ser mest fram emot:
DN
Popjunkien
Du är vad du läser

Ni andra?

Anonymous 12:35 PM  

Jag tror det kommer att bli roligast hos Lina Forss, en kvinna som skriver för en damtidning och Roman känns som att precis vad som helst kan hända ur det.

Anonymous 12:36 PM  

Du är vad du läser, spännande att det är första recensenten någonsin.

Mats Strandberg, två killar med koll snackar Buffy, kan bara bli lysande.

Anonymous 12:54 PM  

DN, tror jag. Men vad hände med SvD, ville inte dom vara med? :D

Anonymous 8:22 PM  

jag tror på allihopa, ser fram emot allting. ska ta mig ett glas vin varje kväll när jag läser inläggen.

Anonymous 10:34 AM  

Jag är lite skeptisk till detta, jag läser Romans blogg för att jag vill läsa hans grejer, om jag gör saker tillsammans med andra kan det bli utblandat och varken eller. Men jag ska följa turné och se vad det blir av den, kanske blir det bra.

Anonymous 11:31 AM  

mera roman = bara bra.

men vad händer på den här bloggen då? är den död i en vecka eller?

Andy 11:34 AM  

Hej svejs,

Inte långt kvar nu, trevligt att ni är här inne och skriver lite trots det fina vädret.

I morgon ses vi hos Navid Modiri först, länkarna har ni i programmet.

Navid är för övrigt i Skåne och käkar spittekaka och ålarens, kanske kollar han på möllan också. Han kommer säkert finta bort sig själv när han postar inlägget och så kommer hans morotskaksrecept upp i stället som vi alla har sagt att han måste bespara omvärlden om vi ska kunna klara oss genom även detta århundrade.

Anonymous 3:59 PM  

oh i like it i like it a lot

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP