20080723

Mattias ut i stratosfären

Barnkalas. Ungarna har fantastiskt roligt. Så kliver Mattias från Lyxfällan in, han har röd clownperuk, jättenäsa, skor som är för stora och enorma hängslen. "Kolla här!" ropar han, "här kommer Mattias, känd från teve, Lyxfällan alltså, men jag är även en jävel på andra grejer."

Och så sväller han, han sväller och sväller, han blir till en heliumballong och börjar guppa runt i luften. Ungarna tycker inte det är roligt, de har liksom sett det här förut. "Hahaha!" ropar Mattias. "Kolla, va! Jag är en heliumballong och jag snackar som Kalle Anka! Precis som på julafton! Nej vad tokigt! Hohoho"

Sedan kommer vinden och han roterar så att ungarna får rumpan emot sig och Mattias kikar upp i himlen. "Oj då", säger han. "Kan någon ge mig en liten knuff här? Bara en liten en, jag ser inte så mycket nu. Dra lite i foten där kanske, rotera mig lite åt vänster, så jag kan se er."

Men ungarna leker vidare och rätt som det är så får Mattias väderspänning, en liten fjutt, inte så mycket, men tillräckligt för att skicka iväg honom ut och iväg i stratosfären.

"Så jävla typiskt", muttrar Mattias från Lyxfällan. "Nu är jag i omloppsbana igen. Charlie kommer bli skitsur. Och med all rätt."

1 kommentarer:

Anonymous 5:22 PM  

Jag är sur. Jättesur. Var detta verkligen nödvändigt?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP