20081007

Vi är bäst

Jag har fått lite mejl från er läsare angående det här med att jag och Johan hänger så mycket med varandra på sista tiden. Signeringar, läsningar, gud vet vad.

Några av er undrar: Vad är grejen? Varför gör ni massa saker tillsammans nu hela tiden?

Det finns ett mycket enkelt svar på det:
För att vi är BÄST.

Det finns andra författare som säljer mer, som är snyggare (fast det är inte många det, frågan är om det är någon när jag tänker efter), som poppar upp i media oftare, som umgås med kultureliten, som producerar mer.

Men de är inte bäst.

Så då frågar jag er nu:
Om ni fick välja mellan att vara bäst, eller att inte vara bäst? Vad hade ni valt då?

Nä just det. Då anser jag härmed saken avklarad.

4 kommentarer:

Anonymous 9:30 PM  

Det är bara hybris om man misslyckas...

Anonymous 9:30 PM  

:)

Andy 9:41 PM  

Och kanske inte ens då.

Marcus 11:06 PM  

Hybris är bara en omvänd eufemism för att man är helt galet bra. Det är åtminstone vad jag brukar hävda.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP