20081130

Nationalgardet till signeringen

Telefonen ringer.
"Andreas."
"Ja hej det var Nationalgardet här."
"Ja men tjenare."
"Du ska visst ha en signering med Johan Theorin här den ... nu ska vi se ... 4 december?"
"Ja, lite högläsning och sådant blir det. Bokia i Mölndal, klockan 1900."
"Okej. Bra. Vi har börjat förbereda här. Vi har tjugo skåpbilar med fulla styrkor förberedda, och ett hundratal tårgasgranater. Till att börja med."
"Men det kommer ju aldrig räcka. Du vet ju hur Johans läsare är. Fullständig galna. Och mina ska vi inte tala om."
"Vi jobbar på att få fram tre helikoptrar också."
"Kravallskummet då?"
"Vi tänkte det kanske räckte med taggtråd och hundar."
"Kommer aldrig att gå. Hela jävla Mölndal kommer gå åt helvete om ni inte tar in fler folk."
Han suckar. "Jag vet. Jag gör så gott jag kan här."
"Ni måste åtminston ta in styrkor från Borås också. Och Stockholms specialinsats. Annars kan jag inte svara för följderna."
"Vi kan ta med oss högtryckssprutan kanske."
Jag skakar på huvudet. "Du fattar inte. Du tar med dig Hobbexprylar till ett riktigt krig. Antingen så kallar du in det grova artilleriet eller så blåser vi av hela signeringen."
"Jag hör dig. Jag ska se vad jag kan göra."
"Så ska det låta. Vi ses den fjärde."


3 kommentarer:

Aki 1:39 PM  

Jag vill komma dit :(

Andy 4:31 PM  

Lifta med nationalgardet kompis, de kommer med slagskepp och jaktflyg för att hålla folket i schack, de har säkert plats för dig också.

Anonymous 4:52 PM  

Haha, önskar det var så enkelt...

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP