20081128

Steve Söderbelte vill laga datafilen

Steve Söderbelte, el Grande chef på det Stora Spelföretaget, har möte med sina programmerare, grafiker, designers. Spelet ser inget bra ut och han är jättearg.

"Varför är dataspelet trasigt?" frågar han och blänger på dem alla. Någon rycker till. En annan kvider. En tredje håller tårarna tillbaka. Söderbelte vänder sig till en programmerare. "Du! Berätta för mig!"
"Ja, alltså ... vi har ju låg frame rate nu, vi behöver optimera vår AI så att den -"
"Kan du inte bara ändra i datafilen då?"
Nu darrar alla. De vet att programmeraren är dödens lammunge. "Ändra ... i datafilen?" frågar han förskräckt.
"Ja! Öppna internet och ändra i filhanteraren. Ska det vara så djävla svårt?"
"Men ... alltså ..."
"FÖR UT HONOM!" ropar Söderbelte, och två könlösa svartklädda personer med visir kommer in, greppar programmeraren under armhålorna och släpar honom därifrån. "NEJ!" skriker han. "Jag har fru! Två barn! En hund! Ett nymålat staket! Jag kan ändra i datafilen! Jag kan laga CD-romen! Jag kan laga internet! Jag gör vad som -"
PANG dörren slår igen.
Steve vänder sig till de andra. De svettas. "Nu", säger han, "vill jag veta: Hur fixar vi hårddiskmaskinen så att jag kan göra PC igen?"


5 kommentarer:

Anonymous 9:24 AM  

Jag har problem med min PC Datamaskin hemma. Tror du att Steve kan skicka över någon att fixa den eller kan man göra det över InterNettet? Jag kan tillägga att min hårddisk är stor och skrymmande.

Anonymous 11:15 AM  

Min hårddiskmaskin har också gått sönder, jag kan inte öppna Windows men Word kan jag öppna.

Anonymous 1:28 PM  

Det är så jävla jobbigt att hår diska. Själv föredrar jag diskborsten i alla lägen.

Anonymous 2:40 AM  

Jag har en fråga?
Hur kan Windovs ta upp plats på hårdisken?
Det är ju ett operativsystem..

Anonymous 11:26 AM  

Är det samma på Macdatan?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP