20081216

Pepparkorven röker

Jag kommer hem från jobbet och går ut i köket. Jag ropar: "God kväll små korvar!"
"God kväll Andy!" ropar de. Men de är bara två. Pepparkorven är inte där.
"Var är pepparkorven?" frågar jag, men de tittar bara skamset på varandra och vill inte säga något.
"Han gick ut", säger till slut chilisalamin.
"Va?" Jag rusar ut på balkongen och där nere vid pizzerian så står pepparkorven och röker med dom andra ungjävlarna. De spottar och skrattar och kör moppe i gruset. Jag ropar från balkongen: "Nu slutar du röka och kommer in omedelbart! Du får inte hänga med dom där luspudlarna, har jag ju sagt!"
Pepparkorven blänger på mig, visar för sina nya kompisar att han tycker jag är dum i huvudet och släntrar sedan motvilligt mot porten.
Chilisalamin och vitlökskorven tittar bara på mig och verkar rädda. "Pappa är lite trött nu", säger jag. "Låt mig vara en stund bara, så ordnar det sig."

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP