20090201

Norge planerar invadera Sverige

Lasse Kronér på trafikplaneringskontoret har förklarat för mig varför Göteborg är så tokigt skyltat. Kanske invaderar Norge en dag och då vill vi att de ska åka vilse. Och han är inte helt fel ute.

För någonstans i Norge så säger kung Haakon Hårfagre till slut, till sin fru Mette-Stavanger: ”Nu ma de vare nokk. Svenskerne har varit schlett schware lange. Nu invadiert vi.”
Mette-Stavanger frågar: ”Vorfor dann, du Svalbardsgut?”
”De har all den olje och all den fiske och vi har nokk inget.”
Det blir tyst en stund. Hovet skruvar på sig (kungahovet alltså, inte ett norskt huvud).
Kung Haakons rådgivare lutar sig fram och viskar i kungens öra: ”Min kong. Det är schlett tvaertom. Det aer nokk vi som har alle den olje och fiske. Sverige har schlett inget. De sulle mest vare till baesver om vi invadiert nu. Vi vill ikke ha dem.”
”Aha! Men unionen, da? De ma ge oss var självständighet!”
Rådgivaren suckar. ”Kung Haakon. Unionen har ikke fonnits pa jattelange. Aer det noen som ska invadiere noen, sa aer det Sverige som ska invadiere dere.”
”Aha! Men sa invadiert vi da! Takk for greit rad, nu tar vi dom!”

3 kommentarer:

Anonymous 10:31 PM  

Norrmän är så underbara. Hur arga de än är kan man liksom inte ta någon som pratar som en pubertal tomtenisse på allvar.

Ruben 7:01 PM  

Hhahahahhaha, din blogg är något av det roligaste och mest geniala jag läst. När (när, inte om) jag blir en av de aderton i Svenska Akademien så ska jag föreslå att man borde ha ett Nobels bloggpris och att du ska få det. Ja ska föreslå det tills Kristina Lugn förkortar sina tår med en osthyvel.

Andy 7:12 PM  

Ruben, gamle gosse, jag kan fixa osthyvel om det är vad som krävs. En riktigt fin en kan jag köpa. I zink.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP