20090417

Max och osten

En stund senare hör jag gemytliga ljud och skratt från köket.

Jag tassar in och vad ser jag - där sitter Max von Sydow och äter hårt bröd med marmelad, och en stor bit ost på mackan. Han och osten har blivit de goaste vänner och nu sitter de i mitt kök och ostar utan skam.
"Ta en bit till du", säger osten och erbjuder sig till Max, som skär försiktigt.
"Detta är som att äta direkt ur lommen", säger Max och mumsar förnöjt. "Oj vad smaskigt, som Kejsar Ming skulle sagt."
Men när jag kommer in, då blir de tysta, blänger på mig, sedan tittar de på varandra och skakar på huvudet.
"Jävla idiotAndy", muttrar Max.
"Eller hur", säger osten och skär loss en bit av sig själv och mumsar vidare.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP