20090529

Bonnier vill leka

Men gudars skymning vad telefonen ringer. Jag svarar, väluppfostrad som jag är.
"Ja hallå då var det Andreas här ja."
"Ja hej Andreas. Det var Jonas Bonnier här."
"Jaha du."
Tystnad. En sådan som man kan skära i.
"Ja", säger han. "Jag såg att du kom tvåa här i ViLäsers bloggtävling."
"Just det."
"Grattis", säger han.
Igen, tystnad. Sedan fortsätter Jonas Bonnier: "Vill du bli min kompis?"
"Jaha, nu passar det", svarar jag. "Nu när man blivit känd och vunnit priser och hamnat på löpet och får skriva autografer och fått en biografi skriven av PO Engquist och blivit inbjuden av Hugh Heffner och ska filma i Hollywood, då passar det."
"Ja, jo."
"Vet du vad, Jonas Bonnier. Jag ska ge dig en chans, trots att ni varit så fisiga mot mig tidigare. Men du ska få en chans. Det här är vad jag vill att du ska göra. Du ska ringa upp mig igen men då ska du i stället -"

FADE OUT

(fortsättning följer - som vanligt, förstås)
2025931189.jpg
"Den där Andy, han är svår. Men gud så stilig och sålunda väl värd besväret. Nu - dags att rulla sig i sirap och fiskolja!"

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP