20090526

Mobiltelefonens vrede

Min mobiltelefon är rolig.

Jag ställer in den på alarm, så att den ska väcka mig på morgonen. Och så börjar den ringa runt halv sju. Givetvis trycker jag på snooze, och då säger den i displayen: "Jag hör dig kompis. Vi snoozar i tio minuter då, okej?"

Efter tio minuter ringer den igen, jag trycker igen och telefonen säger: "Gosse, jag ger dig din morgon, jag ger dig din snooze. Sov du vidare lite till."

Och så ringer den igen och jag trycker på snooze igen och den säger: "Detta är du värd, Andy. Du ska få snooza som du aldrig snoozat förr."

Men nästa gång, när den ringer igen och jag vill snooza igen, då stänger telefonen bara ner sig, displayen blir svart, som om den sa: "JA MEN SKIT I DET DÅ FÖR HELVETE TROR DU JAG TYCKER DET ÄR SÅ JÄVLA ROLIGT ATT LIGGA HÄR OCH FÖRSÖKA VÄCKA DIG VARJE MORGON DÅ ELLER NÄ JUST DET SÅ HÅLL KÄFTEN NU DU KAN GOTT FÖRSOVA DIG DITT ÄCKEL OCH DESSUTOM SNARKAR DU IBLAND ÅH VAD JAG ÄR TRÖTT PÅ DIG"

Det ni.

7 kommentarer:

David 11:12 AM  

Jag förstår den. Jag hatar när folk snoozar och slösar med både sömn och vakenhet. Bättre att ha två klockor, en bredvid sängen som väcker en och en som står en bit bort som man 5 min senare är tvungen att gå upp för att stänga av. Så det så. Inte undra på att mobiljäveln hatar dig. Den vill ju ringa upp folk och ha det festligt och skriva sms, inte slösa tid på att snooza och sånt trams.

Andy 1:35 PM  

Ja, jag borde visa mer hänsyn mot min telefon. Du säger som det är.

David 3:53 PM  

Jag säger alltid som det är. Hur skulle det annars se ut liksom?

Egghunter 4:09 PM  

Jag tycker snarare att mobiltelefoner borde lära sig att visa lite hys och respekt istället för att bete sig som bortskämda skitungar så fort det är någonting som inte passar. En gång vibrerade min telefon bort utom min räckhåll och ner på golvet bara för att hindra mig från att snooza en tredje gång.
-Vem tror ni fick sätta ihop den sedan?

Eggh. 4:11 PM  

Korrigering av ovanstående: Det skall givetvis stå "hyfs" och inte "hys" och i synnerhet inte "hyss".

Åkerspöke 6:21 PM  

hahaha så gör min mobil också. Fast din är lite mer evil :| min stänger inte av sig själv, den slutar bara larma efter ett tag typ "Aja sov då om du vill det så gärna..."

Andy 11:36 AM  

Mobiler har sin egen vilja och karaktär, man ska behandla dem därefter.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP