20090617

Grattis på födelsedagen

I dag är det min födelsedag. Jag fyller trettiofyra år. Inte illa, eller hur?

Och i dag stänger jag ner Att Levla.

Den här gången är det på riktigt. Jag har fler historier att ge, men inte i det här forumet. Åtminstone inte just nu.

Under tiden med Att Levla har jag fått många varma brev och kommentarer. Jag har träffat några av er i verkligheten och pratat med er, lyssnat när ni delat med er av upplevelser. Alla sådana möten, elektroniska eller verkliga, är vad som gör skrivandet värdefullt. Ni gör det värt besväret. Att Levla existerade för att ni fanns.

Att bloggen muterade till en plats för vansinniga historier, var något som skedde av era reaktioner. Det var som om jag plötsligt hörde era skratt och rop, och plötsligt märkte jag att det fanns en lust hos er att läsa om det oväntade och bisarra förankrat i en vardag som alla kände igen. Att ta i med kraft kring det odramatiska, att blåsa liv i något oanimerat - det var grepp som bar förvånansvärt väl.

Men nu är det slut.

Att Levla stannar kvar som ett bibliotek över allt som skrevs här. Det finns mycket bra som inte ska gå förlorat.

Jag kommer att starta en ny blogg så småningom. Den kommer att vara annorlunda från Att Levla, men ni kommer att känna igen er. Ni som trivdes här, kommer trivas där.

För den som ändå vill ha en fortsatt daglig dos av mina ord, finns jag på Facebook och Twitter. Ni är alla välkomna dit. Och förstås så är det där nyheten om den nya bloggen kommer spridas först.

Ja, och så böckerna såklart. Men det vet ni ju redan.

Tack för den här tiden.

Ta hand om er,
Hälsar,
Andreas

30 kommentarer:

Egghunter 6:03 PM  

Grattis på födelsedagen, Andreas! Jag hoppas att det har varit, och fortätter att vara, en underbar dag.

Synd att du lägger ner den här bloggen. Den har inneburit mycket underhållande läsning. Dock finns det intet som varar för evigt, och vi måste alla vidare.

Behöver knappast önska dig lycka till, men gör det ändå: Lycka till!

Henriok 6:07 PM  

Det var ett bra lopp! Två tummar upp för en grym insats!

cessie 6:21 PM  
This comment has been removed by the author.
cessie 6:23 PM  

Aaaargh, nu ska jag inte vara bakåtsträvare här men... uäääh. Neej. Förlusten känns.
Tack för en grymt underhållande och rolig blogg. Den mästerliga Frukosten var verkligen körsbäret på grädden. :)

Tjo från Toronto, och Grattis på födelsedagen, hoppas den varit storartad!

GunBlade 6:35 PM  

Oj, ja så kan det ju gå. Då får man tacka för den här tiden, mycket underhållande läsning och upphov till många skratt.
Lycka till med framtida projekt, och våga inte hitta på några roligheter utan att meddela oss läsare!

//Coffee, som kommer sakna den dagliga morgonlevlingen.

Mr A 6:52 PM  

Som en trogen läsare ända sen dagen efter korvarna måste erkänna att det kommer bli lite tomt (trots en viss läslathet de senaste två månaderna).

Jag tycker att detta är ett bra beslut. Inte för att bloggen har blivit dålig, utan för att det hade kunnat bli det.
Jag var lite orolig i slutet för att gamla idéer och tokerier skulle börja återanvändas och bloggen bara fejda away.

Nu slipper jag oroa mig för det och vara glad istället.
Tack för den bästa bloggen hittils!

De stackars lisebergskorvarna kommer inte lämna mitt minne i första taget!

Tack,
Mr A

Papa Keno 6:52 PM  

Jaha, där ser man. Jag ska inte säga att jag inte är ledsen, för jag vill inte ljuga en idol i ansiktet. Jag kommer sakna dig, men jag följer dig på Facebook. Så akta dig, Papa Keno is watching. Peace out, Andreas. Du är grym! Och du? Grattis för fan!

TORGNYSDOTTER 8:44 PM  

Det var mycket tråkigt. Tack som fan för hittills.

Anonymous 9:27 PM  

Hej Andreas.

Jag har läst din blogg i ett år. Jag har aldrig kommenterat men nu tänker jag kommentera. Jag har aldrig läst något liknande och jag är uppriktigt ledsen över att du slutar skriva. Om det fanns något sätt att få dig att ändra dig och börja igen, så hade jag använt det sättet. Men jag tror inte det går för du verkar göra som du vill. Kom ihåg att vi är många läsare som har läst men aldrig kommenterat, att du har en stor publik som kommer sakna din blogg. Du var en unik röst på Internet och sällsynt begåvad. Jag har skrattat och gråtit och det känns som om jag förlorat en vän. Men i morgon känns det säkert bättre. Men just nu känns det jobbigt och det är konstigt. Men så är det.

//Annika

helena 9:28 PM  

känns skitskumt men jag sitter faktiskt här och lipar.

Calle 9:33 PM  

MEN VAD FAN

Arcade Berg 9:35 PM  

Där ser man!

Mattias 9:36 PM  

hej Andreas,

det var jag som skrev dom där sakerna om din blogg för bara några dagar sedan. jag vill be om ursäkt. jag tycker fortfarande inte den är bra alls men jag skulle inte sagt det jag sa och nu när du slutat blogga så skäms jag lite. jag fattar att du inte slutade för min skull för du är nog tuffare än så, men jag känner mig ändå lite lumpen. förlåt, helt enkelt. alla ska få göra som dom vill.

Mattias

Piratdrottningen Alwilda 10:28 PM  

AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!

Och stort grattis på födelsedagen förstås!

Dundrande kanonsaluter från den Beryktade Piratdrottningen Alwilda

Lena 10:37 PM  

Stort grattis på födelsedagen men så sorgligt du stänger bloggen.
Tack för alla dina ord. På alla dina olika sätt.
Jag hoppas innerligt att du kommer skriva igen i denna form i framtiden igen.
Du är otroligt bra på att skriva och berätta, du har ett sådant flyt- ett nöje att läsa!
Usch, det är riktigt sorgligt men så är jag en lättrörd gammal tant.
Nu får det "bara" bli böckerna. Det enda felet är att de kommer alltför sällan.
Lycka till med framtidsplanerna!

Lena 10:50 PM  

Till Mattias som inte gillade Andreas blogg!
Man behöver inte säga allt man tycker!
Ibland kan man faktiskt bara hålla tyst. Du hade bara kunnat låtit bli att läsa i fortsättningen.
Hur mycket finns det inte som man inte tycker om som man bara lämnar åt sidan utan att skriva att det är kasst?!
Använd dina ord till något positivt, det mår du nog bättre av själv.
Jag vet inte om Andreas tog illa upp men du borde kanske fundera på varför du ens skrev det du gjorde.

markus josefsson 11:08 PM  

grattis på födelsedagen!
och tack för allt här på bloggen, har varit en fantastisk läsning. speciellt när jag suttit på ställen där man ska va lite sådär snygg och cool och seriös,så har jag ofta skrattat så att det sprutar koffeinhaltiga drycker ur näsan.

hadetbäst

markus

åsa 11:56 PM  

Jag kommer sakna dig väldigt mycket.

Lisalull 8:55 AM  

Jag som hade tänkt fördriva långa arbetsdagar på din blogg! Men jaha, Grattis då ;D Och Glad Midsommar!

Anonymous 4:33 PM  

Tråkigt. Riktigt tråkigt. Men det är väl så det är, vet själv att man ibland bara vill lägga ner men suget kommer att finnas kvar. Tankarna på vad man ska skriva i sin blogg kommer finnas kvar, och du kommer gång på gång få påminna dig själv om att den inte finns kvar. I alla fall inte på samma sätt.
Men du kommer tillbaka. Det vet jag.

David 7:00 PM  

Dumheter. Du kan inte lägga ner bloggen eftersom du ändå bara finns i mitt huvud.

Ingegerd 12:11 AM  

Puss på dig Andreas, lycka till och kom snart tillbaka!

Blondie 3:11 PM  

Jag klickar in mig automatiskt hela tiden... :(

Unknown 5:23 PM  

jahajapp... anticlimax... men torgny lindgren när han puffar på sin pipa o smakar av nyponsoppan... o korvarna o elefanten o jesus m polarna o osten osv ... de lever sina egna liv i mitt huve nu... förstås... f-n va de kacklar o skvallrar ibland...

GRATTIS iaf!!!

Liffon 6:09 PM  

Fasen.

Karolina 10:44 PM  

Grattis, och tack för en bra blogg!

Jim 11:53 PM  

vattefack. Fyller vi år samma dag! Grattis til dej också då! :)

Bonecruncher Rosenberg 6:33 PM  

Men.. nä :(

Unknown 10:12 PM  

Grattis grattis! Tack för en kul blogg, och lycka till med nästa Andy.. Vi hörs och ses!

Vero 9:54 AM  

Jaha, finns det någon ny blogg eller är det jag som letar dåligt?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP