20071203

Varför heter den här satans bloggen Att Levla?

Jo, det ska jag förklara. Man levlar när det händer något i livet, något av vikt. Det är alltid av personligt värde och man kan inte säga att något som får mig att levla, får dig att levla. Men ett par exempel kan man ändå ta, som de flesta kan relatera till.

Om jag exempelvis får ett nytt fint jobb, då har jag levlat.

Om jag varit ensam ett längre tag men träffar en trevlig tjej, då har jag levlat.

Om jag vinner jättemycket pengar på lotto, då har jag levlat.

MEN - man kan också levla ner.

Om man till exempel blir lämnad av någon man älskar.

Om ens katt dör.

Om man får kicken.

Så man kan både levla upp och levla ner.

Prova nu att använda det här ordet i din vardag. Du kommer märka hur lätt det känns, hur enkelt det glider in i ditt språk, och du kommer att tänka att den där Andreas, han vet fan i mig vad han snackar om.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP