20080108

Mat lämpar sig ofta väl för kraftuttryck. Vi har sådana rökare som Lök på laxen, Nu är det kokta fläsket stekt och så vidare. Men man kan gott ta det ett steg längre, i juletider så kan man säga:

Du är ju för fan mer kokt än julskinkan! (om man blir arg på någon för att man får en ful juletröja i juleklapp)

Nu är vi mer rökta än laxen! (om man fastnar i juletrafiken och blir sen till juleklapputdelningen)

Nej, ta mig tusan om jag inte är mer stekt än prinsakorven! (om man får stryk i ett julespel, till exempel juleMonopol eller juleYatzhi)

Du är för i helvete så doppad i grytan som man bara kan bli! (om någon fuskar i en julelek, till exempel hoppa julesäck)

Nej nu, du är ju mer inlagd än julesillen! (om någon har fått sig lite mycket julesnaps och det knnske är läge att åka hem och julesova lite)

Det här luktar hängd korv lång väg! (om man känner lukten av hängd julekorv)

2 kommentarer:

Anonymous 2:09 AM  

Helt underbart. Hade jag haft ett bättre minne hade jag kommit ihåg dom där och med största sannorlikhet använt dom. Nu är mitt minne inte så bra, så jag kommer antagligen glömma bort redan innan jag kryssar ner den här rutan. Jag ska träna upp mitt minne...

Anonymous 8:07 AM  

är det samma korv som i dom andra inläggen?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP