20080207

Så här ska man blogga
Det finns ett par saker man ska göra på sin blogg, för att den ska bli framgångsrik och populär och dra så mycket trafik så att Internet blir trasigt. Checklistan ser ungefär likadan ut oavsett vem man frågar, så jag bestämde mig för att mäta min blogg mot denna.

* Man ska göra inlägg ofta, helst flera gånger om dagen (check - nåja, nästan, jag snittar på ett om dagen och resten kompenserar jag med who da man? i da man. just det).

* Man ska vara rolig och kvick (check som fan, skoja inte med mig, jag är roligare än han där borta och han är fan i mig rolig)

* Man ska häckla och driva med kändisar (inte check, inte i någon större utsträckning i alla fall, jag är snäll och söt och gör inte sådant (Thomas Olausson, du får gärna bajsa ner dig om du vill för du är inte känd))

* Inläggen ska vara korta (check för det mesta, mitt litterära verk behöver lite levnadsutrymme ibland och alla bloggförståsigpåare kan (precis som Thomas Olausson) bajsa ner sig om de har problem med det)

* Man ska ha massa bilder (uncheck som fan, kan jag kränga böcker utan bilder kan jag blogga utan bilder)

* Det ska vara återkommande händelser och karaktärer (check - menar de då korvar, öronmaneter, homosexuella baristor och Thomas Olausson? I så fall: CHEEE-EEECK!)

* De återkommande karaktärerna får gärna vara kändisar (uncheck - tills den här bloggen blir storfet och alla som hamnar här blir kändisar, då är det brutalcheck).

* Man ska blogga om mode (check som fan, jag gör inget annat än bloggar om nya kläder, väskor, klockor och sådana fina saker)

* Man ska vara känd som fan så att det egentligen kvittar vad man bloggar om (hmmmm ... uncheck? Uncheck).

Almost there.

1 kommentarer:

Anonymous 10:55 AM  

ja dina inlägg om moden är stilbildande i sverige.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP