20080307

Jackmodet i Göteborg

En jäkligt sval snubbe med bakåtslick går fram till en annan ungefär lika sval snubbe och säger:
"Schysst jacka du har."
"Thanks man. Det är en Canada Goose."
"Oj oj då."
"Mmm."
"Min är också en Canada Goose."
"Se där ja."
"Visst serrö."
(en tredje gör entré)
"Hej killar. Jag har en Canada Goose-jacka."
"Ja det tänkte vi allt. Den liknar en Canada Goose-jacka."
"Det är för att det är en Canada Goose-jacka."
"Jisses."
"Ja."
(nummer fyra anländer)
"Kolla killar på min nya Canada Goose-jacka."
"Himmel!" säger alla tre i kör.
"Ja visst. Och kolla, här kommer Benny."
(Benny närmar sig sällskapet)
"Men vänta ... är det inte ... jo det är det!"
"EN CANADA GOOSE-JACKA! HURRA!"
(Benny är framme)
"Guys, kolla vad jag har, en Canada Goose-jacka."
"Men gud, den var fin den Benny."
"Tack guys."
(ungefär här så anländer Lasse)
"Killar. You will never guess!"
"Nej! Berätta, Lasse, berätta!"
"Jag har en Canada Goose-jacka!"
"NEJ! ÄR DET SANT! JA MEN DET HAR DU JU, DET SER VI NU! Herregud."
Sedan blir det tyst. De står och tittar på varandra, på sina Canada Goose-jackor.
"Ja, vi ses", säger en av dem och går. De andra skingras utan ett ord.

10 kommentarer:

Anonymous 2:42 PM  

det är roligt för att det stämmer.

Anonymous 3:34 PM  

dessa jävla kanadajackor jag hatar dom verkligen.

Anonymous 4:34 PM  

skönt med ett roligt inlägg igen det blev lite för mycket av de där prettouppläsningsgrejerna tycker jag.

Anonymous 5:38 PM  

Jag har alltid önskat jag hade en kanada-jacka.

Anonymous 6:09 PM  

Problemet med dem är att de är snygga och bra men alla idioter har en.

Anonymous 6:32 PM  

skönt att du tog bladet från munnen "pretto m"

Anonymous 6:34 PM  

jag gillar kombon i denna bloggen. Uppläsningar varvat med mode...Det är det som är grejjen med Romans blogg anser jag

Anonymous 6:45 PM  

Jag har aldrig önskat jag hade en kanada-jacka.

Anonymous 6:55 PM  

Mr A.
alltid/aldrig kom igen du kan vara som du vill när du är med oss. Hur var det egentligen?

Anonymous 12:44 AM  

Den dyraste jacka jag någonsin har köpt kostade 300 spänn. Det var i höstas. jag har aldrig velat ha en kanada-jacka. Det känns skönt att kunna vara sig själv ibland.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP