20080410

Johan & Jag - Söta Guillo och rara Mankell

Jan Guillou och Henning Mankell sätter sig i soffan bredvid. De vill vara lite för sig själva. Mankell petar Guillo på näsan och säger: "Du är." Och så fnissar han.
Jan fnissar ännu mer, petar Mankell på näsan och säger: "Nej du är."
"Nej du är."
"Nej du är!"
"Nej du är."
"Nej du!"
"Nej du."
"Nej du!"
Då blir Jan skitarg. Han reser sig upp och säger: "Den här jävla studion styrs ju av amatörer." Och så går han därifrån. Men Mankell far efter, "Jan! Jan! Kom tillbaka till mig Jan! Voerfer goer du sa haer?"

Camilla Läckberg ser på mig och Johan. "Han kommer att sticka kniven mellan skulderbladen på honom." Horace Engdahl har tummen i munnen och blåser som om han låtsas att hans hand är en ballong. Johan viskar till mig: "Vad fasen?" Jag viskar tillbaka: "Eller hur?"
I ögonvrån ser vi hur Jan och Henning står och kramas. Sedan börjar de pussas. De är vänner igen.
Och ungefär här så kliver Jonas Gardell in genom fönstret.

5 kommentarer:

Anonymous 7:38 AM  

Vilken följetong. Undrar hur den slutar?

Anonymous 10:44 AM  

romaaaaaaan.
nu får du ta det liiiiiite varsamt inför nästa inlägg när jonas ska vara med. du vet att det finns vissa saker man skojar om och vissa man inte skojar om andreas mkay?
jag vill inte påminna dig om sakerna vi har mailat om i veckan när du undrade hur långt du fick gå men det finns en gräns och den ska du beakta annars kan det gå riktigt illa mkay?
ciao. /hanso panza

Anonymous 5:00 PM  

här händer inte mycket i dag.

Anonymous 5:45 PM  

alla är nog upptagna av att dricka öl och fira våren, utom vi då:)

Anonymous 5:45 PM  

alla är nog upptagna av att dricka öl och fira våren, utom vi då:)

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP