20080406

Lina Forss blogg

Jag läser Lina Forss blogg.

Det är som att gå längs med en paradgata en solig dag. Den börjar vid ett stort torg och slutar vid hamnen, med många förtöjda båtar och en labyrint av bryggor ut mot vågorna.

Man möter vänner på vägen. Jag tar en spontan espresso med en gammal klasskompis, vi äter bagels och talar om en film vi båda har sett. Jag stöter på min bäste vän och tar ett glas vin med honom, medan han berättar om en ny tjej han har träffat. Sedan möter jag min flickvän och vi äter en lång lunch med liten efterrätt till. Därefter går jag in i en gammal affär, hittar en dammig anteckningsbok och köper den för femtio kronor. På vägen spelar en gatumusikant en gammal Django Reinhardt-låt vars namn ingen minns. Omkring honom dansar några runt runt. Sedan når jag hamnen och havet, jag köper årets första mjukglass och sätter mig på en bänk vid bryggorna.

Så är det. Lite drömskt, lite högt, lite bättre än verkligheten.

2 kommentarer:

Anonymous 9:38 PM  

Nu har jag läst. Den var fin.

Anonymous 10:12 PM  

fin blogg men väldigt annorlunda från din? varför tipsar du just om den här av alla bloggar?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP