20080519

AndyMerchandise

Angående diskussionen att göra idolbilder och posters av mig, vilket jag givetvis stödjer och för övrigt tycker borde vara självklart, jag är jävligt förbannad över att det inte redan har blivit av, så finns här fler förslag kring konceptet att bygga merchandise kring min karaktär.

AndyLuktisar
Luktisar med olika motiv, där man gnuggar upp dem och sedan sniffar i sig härligheten. Andys Morgonlukt, Andys GåPåKalasLukt, AndyLagarMatLukt, AndysChipsKvällLukt, AndysVinterKräkaLukt, sådana fina saker kan man tänka sig i albumet med AndyLuktisar.

AndyFilmisar
Samlarbilder där jag förekommer i olika teman. Varje serie har ett gäng bilder och ska man ha alla så får man ligga i. Exempelvis Andy På Bratwurstfestival (170 bilder), Andy Åker Tåget (78 bilder), Andy Klarar Skivan (245 bilder), Andy Levererar (562 bilder, gott om uppslag där), Andy Och Gud (1 bild). En del filmisar är sällsynta som bara den, t.ex. den där jag har tyrolerhatt eller den där jag åker vattenrutschkana och får in lite vatten där solen inte skiner.

Andy Tolkar Roland Cedermark
På en dubbel-CD så drar jag fram dragspelet och tolkar några av Roland Cedermarks finaste ögonblick. Det blir långa solon, snabba riff, smäktande frierier och förstås vanligt hederligt örongodis. Till omslaget kommer jag odla en riktig preussare, en mustasch som heter duga, och skinnväst blir det också. Fint som fan.

MatAndy
På bästa sändningstid så lagar jag mat i rutan, SVT laddar upp med bokat kök ute vid Eriksberg och sedan är det bara att köra. Det blir kokt korv, ris (man måste tvätta riset innan, det vet ni väl), stekt potatis (svårt som bara den, inget för nybörjare), lax på knäckemacka, gräslök i gräddfil, nytvättad gurka och - förstås - skalad banan.

Andy Goes Fashion
I ett självklart nästa steg från det modebloggande jag gjorde ett kort tag, och som blev så jävla populärt så att självaste Kling kastade in handduken från Ellos, så blir det nu ...

... nu ...

äsch, vi lägger ner det här, va? Det fattar ju vem som helst att det här aldrig kommer funka.

3 kommentarer:

Anonymous 8:04 PM  

Fast jag hade nog kollat på matprogrammet. :)

Anonymous 2:09 AM  

Kan du inte tolka Tomas Andersson Wij istället?

Anonymous 6:17 AM  

Jag hade allt velat ha bilden på dig och gud. Alltid velat se hur den ser ut.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP