20080517

Att lounga

Nu sitter jag här i SJ:s lounge i Stockholm. Här får man sitta om man har fet biljett eller årskort eller helt enkelt bara är CHEF. Jag har träffat Helena och Johanna från bokhora.se, vi har haft fruktansvärt trevligt i radiostudion och pratar om fantastiska saker. Nu är min tid i Stockholm över för ögonblicket. Jag återkommer snart för lite läsningar, ett par framträdanden och andra sådana saker. Så vi ses snart igen, kära stockholmare.

Hur som helst, att komma in i SJ:s lounge är inte alltid enkelt. Jag ringde på dörren och värdinnan kom och öppnade. "Hej du", sa hon.
"Hej", sa jag.
Sedan blev det tyst en stund.
"Ja, om du ska komma in här så måste du ha en första klass-biljett eller årskort eller någon annan sådan grej."
"Okej."
"Just det."
Tystnad igen. Hon börjar skruva på sig. "Så om du har något sådant", säger hon, "så är det nu du ska visa mig det."
"Okej."
Återigen tystnad.
"Jag är CHEF", säger jag.
"Vad roligt för dig.
"Jag vet."
Sedan stängde hon dörren.

Men det är lugnt, jag kröp in genom ventilationstrumman och bröt genom tapeten, så nu sitter jag här med gips i håret och knackar på min Mac. Varje gång någon går förbi säger jag: "Det är jag som är CHEFEN."

2 kommentarer:

Anonymous 11:24 AM  

Ser att du lyssnar på Amanda. Kul!

Dagens länktips: http://www.amandaism.se/

Anonymous 7:39 PM  

Då får du ju hälsa på i Göteborgs Lounge också! Jag jobbar ju där. :) /Eva

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP