20080516

Gud hör av sig

Ja, då ringde det i telefonen, någon minut efter mitt förra inlägg.
"Ja det var Andreas här ja."
"Ja hej det var Gud här."
"Oj, ringer du? Det var länge sedan."
"Mmhmm."
"Så ... hur är läget och så då?"
"Håll käften och lyssna nu på mig. Jag har läst din blogg."
"Ah."
"Just det. Och nu vill jag att du slutar larva dig på min bekostnad."
"Vad menar du?"
"Åh, du vet inte vad jag menar? Jaha, men då ska jag friska upp ditt trähattsminne: 'Min Gud Min Gud varför har du övergett mig?' Låter det bekant eller har du bara limeskivor inpressade mellan öronen just nu?"
"Jag tycker inte det finns anledning att vara otrevlig. Du ska trots allt föregå med gott exempel."
"Det är precis vad jag gör, din pellejöns."
"Ah, du menar så.""
"Jag menar så. Förstår vi varandra?"
"Ja."
"Bra. Då lägger jag på nu."
"Okej."

Men när Gud lägger på så gör inte jag det, och när han lyfter på luren för att ringa till Ican och kolla om de har mjölk inne till kaffet så är jag kvar. "Hallå ja?" ropar Gud. "Hallå? Fasen, telefonen verkar paj. Hallå? Det var då själva ..."
Jag fnissar i luren.
"Hallå!" ropar han igen. "Är det nån där? Lisbeth, det är något fel på luren igen, jag får ingen ton."
Jag kan nästan inte hålla mig.
"Hallå? Jamen ... är det nån där eller? Åh vad trött jag blir, denna sabla IP-telefoni, så värdelöst. Nu får jag ringa teknikern igen." Så hör jag hur han tar sig för pannan. "Nej, det går ju inte, för telefonen funkar ju inte. Jamen vad fint då. När jag får ordning på det här, då är det några som kommer dra åt helvete lite snabbare än några andra, om man säger så."
Där lägger jag på. Det där sista kändes inte roligt, Gud blir så jävla otrevlig när han blir på dåligt humör.

8 kommentarer:

Anonymous 2:41 PM  

hahahahahahahahah fy fan vad underbart

roman jag tror jag älskar dig hoppas det är okej

Anonymous 2:42 PM  

Just nu läser jagh Mörkrädd, och så läser man bloggen med alla de här inläggen. Ändå känns det som samma röst som skriver. Bara på olika sätt.

Spännande.

Anonymous 3:06 PM  

ha ha ha´, den var top of the line, Detta var riktigt rolig start på min sköna rosé doftande helg.

Puss och kram
Tant Gud

Anonymous 3:14 PM  

fruktansvärt roligt faktiskt :)

Anonymous 5:33 PM  

jasså det var du som fixade upptagettonen när jag försökte ringa Gud...

Anonymous 6:05 PM  

Malin, jag ser dig, mig behöver du inte ringa, jag vet vad du vill och jag säger att det är okej för den här gången.

Anonymous 11:22 PM  

detta var tant Gud igen.
Hoppas att ni alla är ok med att lite öl och rosé inmundigats ikväll.
om ni inte är ok med detta de fakto, ger jag er nu min förlåtelse. Ty i kvinnan ditt rike äro alla förlåtna.
Men en klar parante äro att jag och mina två kompisar har haft en mkt. trevlig kväll

Puss och kram
Tant Gud

Anonymous 11:41 PM  

Gud är en av mina favoritkaraktärer i skönlitteraturen...

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP