20080527

Chick Fatale får utökning

Jag sitter på balkongen. Det är sol ute. Varmt. Jag dricker vin.
Så ringer det på dörren. Jag lutar mig över räcket för att se vem det är.

Där står tre män, iklädda långa yviga kjolar, fina färgstarka blusar som kanske kan komma från Tanzania, de är rejält sminkade och har håret uppsatt till flätor och andra liknande konstruktioner. I synnerhet Henning har en jättefrisyr, han ser ut som om han ska gifta sig. Janne har smetat läppstiftet lite för hårt, G.W. är den som har lyckats bäst, både örhängen och rouge gör att han inte liknar en Drag Queen utan en dam med klass, punkt slut.

"Hallå gubbar!!" säger jag och vinkar. "Vad kan jag göra för er?"
G.W. och Henning knuffar Janne i ryggen, ja ja viskar han, jag ska, sluta knuffas bara, så går han ett steg fram och tar till orda: "Andy. Nu är vi kvinnor. Vi har varit i Botswana och könsopererat oss och nu klär vi oss som de galanta damer vi är."
"Ja?"
"Får vi vara med nu då?"
"Hur menar du?"
Janne ser osäkert på de andra två. De nickar uppmuntrande, G.W. ger honom en slängkyss och ett uppmuntrande fladder med ögonfransarna.
"Ja? Får vi vara ... Chick Fatale?"
Jag dricker lite vin. Kisar med blicken, lägger huvudet på sned. De är granna, det får man ge dem.
"Ja!" ropar jag. "Ni får vara med! Kom upp på lite skumpa, flickor! Nu ska vi kalasa som aldrig förr!"
"Hurra!" ropar de alla tre, de kramas och pussas, G.W. och Henning märker att kemin mellan dem till slut brister och kyssen blir längre, de trippar upp på högklackat till tredje våningen där vi sedan sitter tills långt efter att solen har gått ner och dricker champagne, äter körsbär och choklad, talar om fatalistisk litteratur och förstås så kramas vi lite också.

10 kommentarer:

Anonymous 8:06 AM  

Fan Andy, det är SÅNT HÄR vi borde spela in som ljudbok. Helt oslagbart att gå och lyssna på en varm dag på avenyn. Fnissa för sig själv. Folk som passerar tror att man är lite salongsberusad när man med breda mungipor går och lyssnar på Andreas tankar om världen och sina författarkollegor. =)

Anonymous 8:19 AM  

ha ha..
Där satt dagens första asgarv.
Du skriver så att jag verkligen ser det hela utspelas. Du är så jäkla rolig!

Anonymous 8:31 AM  

hahahahah

jag skrattar så jag gråter :):):)

herregud

Anonymous 8:32 AM  

*luft, ge mig luft*

veckan är inte slut men det här är det roligaste som kommer hända det vet jag redan nu.

Anonymous 8:45 AM  

hahahaha.... :) jag vill ha en ljudbok, calle ljudgud! ^^

Anonymous 9:06 AM  

Sign me up for a copy! Jag tar den ljudboken sju dagar i veckan.

Anonymous 10:33 AM  

nej vad fan, gud vad roligt :)

och nu blir jag arg igen, varför i helvete plockas inte den här bloggen upp?

eller kanske säger du nej till sådant andreas? du kanske vill köra ditt race självständigt?

Anonymous 12:44 PM  

Vad skönt att de fick vara med till slut!

Anonymous 2:54 PM  

roligaste bloggen jag läst i dag, jag är ny här, har plöjt gamla inlägg också, den verkar skoj hela tiden, hej på er alla.

Anonymous 3:13 PM  

välkommen lillamy

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP