20080627

Hannas lysande idé

Hej på er.

Hanna, min fina flickvän, har fått en lysande idé.

Jag ska låta er läsare få skriva på bloggen i en vecka. Lite som den där turnén jag just var på, fast kanske ännu roligare. Ni får en dag var i sju dagar, alltså sju läsare totalt.

Här är reglerna:

* Du får inte vara känd på något vis. Om du är någorlunda läst, så har du redan en plats på nätet och behöver inte vara gäst här.

* Du får dock vara etablerad med din penna, så länge du inte är känd. Om du jobbar med manus inom SVT eller liknande och har gjort det i trettio år, så är det ändå sannolikt att ingen jävel vet vem du är. Då är du välkommen. Om du skrivit en kokbok om fåniga smörgåsar som du gillar och blivit skitkänd på grund av det, och dessutom har kastat lotter efter folk i direktsändning medan ditt krull har blivit svettigt, så får du fan inte vara med.

* Du får skriva om vad du vill. Hittar du på något dumt, som till exempel nynazistisk propaganda eller ett försvarstal för Kongos regering, så är dock risken stor att ditt bidrag inte blir utvalt. Du är förmodligen också dum i huvudet, men det är mer ditt problem än mitt.

* Varje dag och bidrag kommer att inledas med en motivering från mitt håll till varför just din text valdes. Jag skriver också en kort presentation om dig. Det blir strålkastarljus på dig, helt enkelt.

* Blir du refuserad, får du en kort och personlig motivering från mitt håll varför. Jag antar att det i teorin innebär att jag kan få jättemånga bidrag som jag alla måste motivera på ett eller annat sätt. Då får jag fan i mig skylla mig själv i så fall.

* Cirka 2,000 människor läser den här bloggjäveln. Inte dagligen, men utspritt över en kortare tid. Så du kommer att bli läst om du blir publicerad här.

* Om du vill, får du skicka en bild på dig själv som jag publicerar på bloggen. En bild. Men inte mer. Och du behöver inte skicka en bild. Samt att ditt bildval inte kommer påverka mitt val av text. Seriöst, försök inte ens.

* Din text får egentligen vara hur kort eller lång som helst. Men tänk på att du skriver för en blogg, och att jag kan refusera ett bidrag för att det helt enkelt inte fungerar i sammanhanget.

* Det kan också händ att jag blåser av hela grejen, om jag bara får bidrag som inte håller måttet. Lite som den där musiktävlingen jag var med i en gång, där inget bidrag höll måttet. Inklusive mitt, då.

Ja, vi får väl sätta en deadline på det här också. Ska vi säga två veckor? Så att alla ni som inte läser den här bloggajäfvulen dagligen, hinner reagera och vara med också.

Skicka ert bidrag till:
andreas@andreasroman.com

Lycka till nu. Jag kommer påminna er regelbundet så att ni inte glömmer. Vad trevligt vi ska ha, hörni. Börja skriva nu. Det här kommer bli kanon.

-Andreas

8 kommentarer:

Anonymous 11:28 AM  

Nu ger du alla dina läsare prestationsångest. Bra drag, Andy.
Cred till Hanna!

Anonymous 11:59 AM  

tackar...

Anonymous 12:00 PM  

Det var jag som tackade, men namnet föll bort.

Anonymous 4:57 PM  

oj oj.

Spännande, hoppas att folk nappar.

Anonymous 5:38 PM  

Grym idé. jag är på.

Anonymous 1:32 PM  

När ska det genomföras?

Andy 2:38 PM  

Deadline är om två veckor, räknat från 27 juni.

Alltså ganska snart.

Anonymous 11:23 PM  

Tusan att Kalle tipsade mig om din blogg för sent, jag som ville prova lyckan... Kommer det en ny chans så kanske jag tar den, för nu hittar jag ju hit.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP