20080708

Göran och vapenskölden

Göran Johansson har visst läst den här bloggen och han har nu hört av sig. Han är inte glad:

"Andereas,

Jag har lest din blogg. Jag tycker väl att den är sådär. Jag tycker ente att det er rolitt nånstans att du har dig sjalv och maj på din vapensköld, der du ska förställa nån slags ninja som shittar kasttjärnor på maj och att jag då ska falla och dra med maj Eriksbergskranen i fallett. Det får du väl förstå att det är ju liksom inte okaj nånstans. Det är inte schysst mot maj och det är inte heller schysst mot denna fina symbol för vår stad, det fina Götteborg då, för som vi alla vet så är det ju Eriksbergskranen och kanske också Älsborsbron som är det som gör att turisterna kommer hit.

Jag sulle velja att du kom över och snackade med mej om detta. Jag har köpt vitt vin och räkor, även en del andra skaldjur, givetvis direkt från Feskekörka. Det blir även nybakat vett bröd, fässkpotatis såklat, lite folköl på den osså sillen och hått bröd. Det kommer även en del andra kommunalare och fackpampar, vi kommer ha kommunalhatten på och kanske också bordlägga nåt ärende när vi ändå är igång.

Jag hoppas du kommer nu, så vi kan reda ut detta hära.

Kram,
FörGöraren Johansson"

6 kommentarer:

Henriok 11:00 PM  

De e jö föjevvlitt!

Karolina 1:50 AM  

woohoo! är jag bjuden eller? jag kan nog berätta ett och annat för Göran som han inte visste om.

Anonymous 7:52 AM  

god morgon, vilken fest det här låter som, får jag också följa med? tar du med karro så tar du med mig.

Anonymous 8:38 AM  

hahahahahaha nu fick göran sig en släng igen mycket roligt hahahaha

Anonymous 8:49 AM  

Det är obehagligt att höra Göran Johansson säga kram. Jag ser framför mig hur han kramar mig och jag gillar det inte.

Roman är kuslig även när han är rolig. Jag förstår varför hans böcker fungerar så bra.

Anonymous 10:23 AM  

Jag kramar gärna Göran om jag får vin och räkor,ta med mig istället!

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP